Skogsnyheter

Experter utsedda till äganderättsutredningen

23 inlägg 3904 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Experter utsedda till äganderättsutredningen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#597370 Nu har experterna till äganderättsutredningen utsetts. Här ingår bl.a. representanter för SNF och WWF :shock: 😡 https://www.landskogsbruk.se/skog/exper ... n-utsedda/
/Niklas



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Experter utsedda till äganderättsutredningen

Skogsvaktaren  
#597372 Lite orolig blir man när man ser namn på de utsedda!

Användarvisningsbild

Re: Experter utsedda till äganderättsutredningen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#597374 Jo, denna expertlista borde gallras rejält, med avseende på miljöorganisationer, naturvårdsbyråkrater och dylikt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Experter utsedda till äganderättsutredningen

Skogsvaktaren  
#597375 Hur kan dessa var experter i äganderättsfrågor?

Malin Sahlin, sakkunnig i skogsfrågor, Naturskyddsföreningen.
Elisabeth Hammar, chefsjurist på Kammarkollegiet.
Stefan Henriksson, handläggare, Naturvårdsverket.
Mikael Jakobsson, antikvarie, Riksantikvarieämbetet.
Ingrid Backudd, departementssekreterare på Miljödepartementet.
Linda Berglund, seniorrådgivare på Världsnaturfonden.
Ylva Birkne, departementssekreterare på Miljödepartementet.

Avatar Fallback

Re: Experter utsedda till äganderättsutredningen

isteskog  
#597376 Verkar tyvärr vara en övervikt på personer som inte har något emot inskränkningar på den enskilde skogsägaren .... Hoppas jag har fel! :???:

Avatar Fallback

Re: Experter utsedda till äganderättsutredningen

isteskog  
#597377 Verkar tyvärr vara en övervikt på personer som inte har något emot inskränkningar för den enskilde skogsägaren .... Hoppas jag har fel! :???:

Avatar Fallback

Re: Experter utsedda till äganderättsutredningen

Avslutat-02  
#597379 Har något emot, det är väl snarare så att de hjälper till att stälpa för alla skogsägare...

Som jag sagt förut miljölobbyn är i alla svenska myndigheter....

Användarvisningsbild

Re: Experter utsedda till äganderättsutredningen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#597380 Det är ju inte några "experter" som inger något större förtroende, om man nu säger så. Denna utredning ger mig obehagliga vibbar.
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Experter utsedda till äganderättsutredningen

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#597394 Att tillsätta de där känns som ett hån. De som har tillsatt dem har bestämt sig för att sabotera syftet med utredningen redan ifrån början.

Avatar Fallback

Re: Experter utsedda till äganderättsutredningen

Avslutat-02  
#597403 Ja det är ju klart,,, varför skulle man annars ha tillåtit dessa "experter"?

Om man har en regering som leds av miljö och sosse politik trodde någon då verkligen att svenska folket skulle få en enda myndighet eller möjlighet utan att bli dragna vid näsan? jösses det förstod man ju på valnatten att detta var kört för den riktiga demokratin.

nu härjar de fritt, miljölobbyn och sprider sina egna agendor och godkänner förslag helst utan utredning, medans det som är bra för sverige läggs i malpåse och säljs till asien för att snortas upp likt hjorttestiklar...

Först så säljer vissa personer allt till dessa människor, sedan när räven sitter med taska i munnen och folket skriker över hur dyrt och eländigt det blivit, då börjar vissa vakna...

Men då är det försent... ja jag låter som en domedagspastor men sanningen har och ligger framför ögon på alla hela tiden, frågan är bara vilka som väljer att titta eller blunda....

Användarvisningsbild

Re: Experter utsedda till äganderättsutredningen

Kippen  
#597407 Varför är inte Karl Hedin med?
Han trodde jag skulle vara först på listan 😀
Mvh Kippen

Avatar Fallback

Re: Experter utsedda till äganderättsutredningen

Avslutat-02  
#597408 Som vadå? Rovdjursexpert eller som något annat?

Användarvisningsbild

Re: Experter utsedda till äganderättsutredningen

Kippen  
#597409 Han har jobbat med äganderätten länge.
Han har mycket nyttigt att lyssna / läsa om angående detta ämne.

Användarvisningsbild

Re: Experter utsedda till äganderättsutredningen

Skogsvaktaren  
#597411 LRF:s äganderättsexperter borde självklart vara med !

Eller Västerbottens Markägareförening

Varför är de inte med?
:-bd
Senast redigerad av Skogsvaktaren lör 23 nov 2019, 11:06, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Experter utsedda till äganderättsutredningen

Avslutat-02  
#597508 Varför skulle de här vilja ha en enda människa med som kan något om den frågan som de är experter i?

Det underminerar ju bara deras vidriga sätt att stjäla mark och lägga på mera avgifter och finheter på skogsägare....

Miljölobbyn har i ca 20 år jobbat för att spränga samhället med hjälp av sin moderna samhällsterrorism. Anhängare utbildningar sig inom vissa områden och sedan tvingar lobbyn in dessa med sina metoder, nu när MP sitter på stol och dikterar villkoren för S, så blir allt mycket lättare.....

Dessa åsikter om att undergräva äganderätten och brukanderätten är farligt för ett samhälle.
Det börjar smått och växer likt ogräs....MP ogräsrötter.....
Senast redigerad av Avslutat-02 sön 24 nov 2019, 10:06, redigerad totalt 1 gång.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).