Skotare

Möjlighet körning av skotare

8 inlägg 4964 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Möjlighet körning av skotare

Kevin1  
#596729 Hej, har då under de senaste dagarna tänkt mig att eventuellt kunna köra skotare om ett par år då jag går på gymnasie nu. Det jag undrar över är då mina möjligheter om att få ett jobb som skoterförare efter gymnasiet kan bli då jag tänkt byta linje från just skog då jag inte trivs här riktigt.

Jag har hyfsat god erfarenhet av traktorkörning samt körning i terräng, hyfsat bra koll på virkessortiment, skotarkörning (då jag hade en veckas praktik inom just skotarkörning), motorsågskort A samt röjsågskort RA och RB.

Bor i syd östra värmland

tack på förhand/Kevin


Senast redigerad av Kevin1 ons 20 nov 2019, 09:07, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Möjlighet körning av skotare

skogsjan695xl  
#596735 Vart i landet befinner vi oss då?

Användarvisningsbild

Re: Möjlighet körning av skotare

Kevin1  
#596754
skogsjan695xl skrev:Vart i landet befinner vi oss då?

Värmland :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Möjlighet körning av skotare

Avslutat-02  
#596760 Vad funderar du att byta till?
Vad är det som gör att du inte trivs?

Hoppas det inte är för personligt.. 🤗
Det är inte på något sätt kört bara för att du byter linje, men det underlättar den dagen du ska söka tjänsten som skotarförare om det står att du fullföljt utbildningen.

Alla människor byter jobb under sin verksamma tid i livet. Det är inte mer med det, bara att söka och hoppas.

Men kom ihåg att vad du än vill i livet skaffa dig utbildning på papper, för det är det som betyder mycket vid jobb ansökan.

Att man sedan tar kontakt med en arbetsgivare och vill visa vad man går för kallas framåtanda och självförtroende det är två andra viktiga saker att ha.

Tro på dig själv och gör så gott du kan så ska du se att du snart sitter och kör en skotare på heltid.

Lycka till. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Möjlighet körning av skotare

Kevin1  
#596778
vinterrojarn skrev:Vad funderar du att byta till?
Vad är det som gör att du inte trivs?

Hoppas det inte är för personligt.. 🤗
Det är inte på något sätt kört bara för att du byter linje, men det underlättar den dagen du ska söka tjänsten som skotarförare om det står att du fullföljt utbildningen.

Alla människor byter jobb under sin verksamma tid i livet. Det är inte mer med det, bara att söka och hoppas.

Men kom ihåg att vad du än vill i livet skaffa dig utbildning på papper, för det är det som betyder mycket vid jobb ansökan.

Att man sedan tar kontakt med en arbetsgivare och vill visa vad man går för kallas framåtanda och självförtroende det är två andra viktiga saker att ha.

Tro på dig själv och gör så gott du kan så ska du se att du snart sitter och kör en skotare på heltid.

Lycka till. :-bd


Tänkte byta till industri isåfall då jag var där under ett par tillfällen i högstadiet och kände mig väldigt välkommen där vilket jag inte gör längre på de gymnasium jag gör nu.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Möjlighet körning av skotare

skogsjan695xl  
#596863 Skotarjobb finns det alltid, finns intresse så kommer man långt.
Södra viken kan ju säkert vara lite si och så, blir ju väldigt mycket av skolan om man bor där, men som jag fattat det så är det väll mycke praktik i 3an sen. Är en därifrån som skotar efter mig nu.

Användarvisningsbild

Re: Möjlighet körning av skotare

JohannesG  
#596880 Vilken årskurs går du i?
Är det klasskamraterna, lärarna, eller utbildningen du inte trivs med?
Är klasskamraterna problemet kan du alltid prata med någon lärare eller rektor om det. Är någon eller några lärare problemet kan du prata med rektor eller kurator. Såvida det inte är dessa som är problemet. Trivs du med yrkesinriktningen tycker jag du ska försöka hitta en lösning på varför det andra inte funkar.

Är det så att du går första året kan mycket hinna förändras till det bättre innan trean.

Vill du byta tycker jag att du ska kunna sakligt motivera för dig själv, och andra såväl föräldrar som kamrater och lärare varför du vill byta. Att byta bara för att man har lust är inte bra, blir bara mer krångel.

Men är det så att du vantrivs så ska du ju självklart inte gå kvar!!

Användarvisningsbild

Re: Möjlighet körning av skotare

JohannesG  
#596881 Oavsett vad lärare säger så lär man sig bäst när man har roligt. 👍

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).