Motorsåg och handhållet

Kedjeslip!!!!!!!

140 inlägg 126017 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Kedjeslip!!!!!!!

JensSkoog  
#596620
sveakatten skrev:Nej. ingen inställning i den ledden,. Jag satt i mellan en bricka på 5mm, och fick slipskivan i centrum, upplever att sågen blev att gå rakare nu .
Konstigt att det skulle vara fel från fabrik. (om det nu är det)

Oregon brukar ju leverera bra nog kvalitet, så det var märkligt :-o
Du har inte glömd något när du skruvade den ihop?

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Kedjeslip!!!!!!!

Delsbo  
#596641 Jag var tvungen att plocka bort motor och slipskiva på min "bastard" där jag tagit överdelen från Einhell och underdelen från Markusson för att slipa röjklingor med (där är slipskivans position helt rätt). Därefter monterade jag överdelen på Einhell's underdel dvs som det SKA vara från Einhell och ser samma fel som dig dvs slipskivans centrum är klart innanför kedjan när den är i läge för slipning ! Är rädd att felet är snarare 10mm än 5... Sorgligt !

Användarvisningsbild

Re: Kedjeslip!!!!!!!

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#596676 Inte alls ovanligt. De flesta märker inte det eller nåt annat. Slipar för slipandets skull mer än för resultatet likt många filare gör. För det ska så vara mer än nåt annat.

Avatar Fallback

Re: Kedjeslip!!!!!!!

sveakatten  
#596683
JensSkoog skrev:
sveakatten skrev:Nej. ingen inställning i den ledden,. Jag satt i mellan en bricka på 5mm, och fick slipskivan i centrum, upplever att sågen blev att gå rakare nu .
Konstigt att det skulle vara fel från fabrik. (om det nu är det)

Oregon brukar ju leverera bra nog kvalitet, så det var märkligt :-o
Du har inte glömd något när du skruvade den ihop?

Det var inte Oregon maskinen, den är bra, det är Einhellen som inte är som jag tycker den ska var.

Användarvisningsbild

Re: Kedjeslip!!!!!!!

JensSkoog  
#596687
sveakatten skrev:Det var inte Oregon maskinen, den är bra, det är Einhellen som inte är som jag tycker den ska var.

Aha :mrgreen:
Har haft några Eihellprylar genom åren, och dom har inte direkt
imponerad mig med precision och hållbarhet :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).