Avverkning (slutavverkning)

Dagens huggning.

209 inlägg 41918 visningar 26 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dagens huggning.

tallen100  
#596277
vinterrojarn skrev:Gårdagens skörd..... :mrgreen: :mrgreen:

Bäst var bönorna...

Bönorna måste varit bra, eftersom du är pigg ida :mrgreen:

Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback

Re: Dagens huggning.

Avslutat-02  
#596279 Ja eller så satte all öl en jävla fart på mig..... :lol: :lol:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens huggning.

Grålle52  
#596280 det är motsvarande 8,75cl starksprit (40%) i en 7% öl.
så 8,75x7st= 61,25cl sprit. Du tycker inte att nästan ett helrör är lite mycket?

Avatar Fallback

Re: Dagens huggning.

Avslutat-02  
#596281
Grålle52 skrev:7 såna borde du bli rätt packad på. Om inte är du nog alkis ;)


Nja packad vete fan lite dragen möjligt...
Alkis? Det skulle vara i andras ögon isåfall men jag dricker inte öl eller sprit varje dag.
Känner jag för att dricka öl på vardagar så blir det oftast alkoholfri.

   TS
Avatar Fallback

Re: Dagens huggning.

Avslutat-02  
#596283
Grålle52 skrev:det är motsvarande 8,75cl starksprit (40%) i en 7% öl.
så 8,75x7st= 61,25cl sprit. Du tycker inte att nästan ett helrör är lite mycket?


Blir det någon gång då och då med rejäla mellanrum emellan så......
Alla tål sprit och öl på olika sätt, jag dricker mig aldrig redlös eller så att jag inte kan göra mitt jobb dagen efter.
Alkomätare finns.

Dricker inte på tom mage, utan alltid till eller efter maten.
Sedan tar jag på den mängden öl. varannan vatten, ca 0,5 L per 1 öl 7,5%.
Så jag kanske luras lite med hur pass mängden tas in.

Sedan är det ju så att om jag nu utan problem lyckas ta mig till jobbet och hugga i ca 4 timmar och sedan skotta snö en 2 timmar och elda i stugor, så tror jag nog att jag har förbränt den alkohol som jag intagit....

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens huggning.

Grålle52  
#596286 normalt sett förbränner man 2cl i timmen vare sig du sover eller springer maraton.

Avatar Fallback

Re: Dagens huggning.

Avslutat-02  
#596289 Möjligt, det har jag då ingen aning om. Men bilen startade då i morse efter att ha blåst i röret, så jag kom då iväg.
Fick erbjudande om att köpa en alkomätare till bilen för flera år sedan. Alkolås kanske det heter.....

Det är den avslutande delen av del intagna delen i denna tråden från min sida.

Vidare:

Är det någon som har en bättre ide än min på den där björken med 3 stammar....

Jag tänkte såga av de mindre som sitter fast i den större och fälla allihopa på en gång, med hjälp av en RH-pusher....

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens huggning.

Grålle52  
#596292 Du är vuxen nog att dricka efter eget huvud. men ibland kan det vara bra att reflektera, det är lätt att det går överstyr.

Avatar Fallback

Re: Dagens huggning.

Avslutat-02  
#596295 Visst tusan kan det gå överstyr om man inte har en rejäl och nykter syn till alkoholen, sitter man och dricker 3 7,5% om dagen varje dag i veckan.... så bör man se över sitt intag.

men om man dricker en rejäl mängd och sedan går det ca 6-8 mån innan den mängden kanske återkommer så är det ett litet betänksamhet upptagande, jag är lika öppen som vanligt.
Tag också i beaktning att jag har nästan alltid druckit 10-12% öl, så 7-7,5% är lite i underläge för mig....

men skit i drickat nu :mrgreen:

och koncentrera er istället på björken.....

Jag funderar på att göra som jag gjort flera gånger förr, men man kanske inte har turen med sig hur länge som helst.... traktor är inte möjligt för den står för illa till...

kom med idéer... 🤗

   TS
Avatar Fallback

Re: Dagens huggning.

Palakangas  
#596300
Palakangas skrev:Halvfull så in i helvete. Eller bakfull. Lista ut det.

Med detta inlägg avsåg jag ingen speciell person. Det var ett uttryck från en gammal vän. När han var halvfull, så han bakfull. Med "Halvfull så in i helvete" menade han stupfull.

Avatar Fallback

Re: Dagens huggning.

Avslutat-02  
#596303 Ungefär som är glaset halvfullt eller halvtomt?

   TS
Avatar Fallback

Re: Dagens huggning.

Palakangas  
#596305
vinterrojarn skrev:Ungefär som är glaset halvfullt eller halvtomt?

Nja. Han menade nog graden av berusning.

Avatar Fallback

Re: Dagens huggning.

Avslutat-02  
#596334
1574017110_img_20191117_112945.jpg



Vad säger ni?

Alla tre på en gång eller dela upp trots att man inte kommer åt med traktor.....?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens huggning.

Valtra600  
#596336 Alla tre på en gång. Din tidigare taktik med att fimpa de två små först bör fungera.

Ska också säga att det har varit trevligt att följa dina inlägg, fortsätt gärna i samma stil :grin:

Avatar Fallback

Re: Dagens huggning.

Avslutat-02  
#596340 åh det kan du lita på.... lika galet som vanligt eller mer ibland, det vet man aldrig med mig.... :-bd
Tackar för de fina orden 🤗

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).