Motorsåg och handhållet

Dolmar 7910 med lustgas (video)

35 inlägg 8741 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dolmar 7910 med lustgas (video)

Avslutat-02  
#595785 Den kanske du kommer över billigt, eftersom vissa inte begriper bättre.... :-bd

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Dolmar 7910 med lustgas (video)

johan eriksson  
#595788 En 5000 står helt klart på önskelistan, tyvärr är nöjeskontot lite överansträngt för stunden.

Avatar Fallback

Re: Dolmar 7910 med lustgas (video)

Avslutat-02  
#595791 Jag sålde många Dolmar 5105 när man kunde köpa genom Skogma...men säg det som varar...

Användarvisningsbild

Re: Dolmar 7910 med lustgas (video)

anersimyra  
#595799
johan eriksson skrev:En 5000 står helt klart på önskelistan, tyvärr är nöjeskontot lite överansträngt för stunden.

Jag har planer på att döma ut den som skrot och erbjuda mig att transportera den till återvinningen.. :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: Dolmar 7910 med lustgas (video)

johan eriksson  
#595800 Låter som en plan.

Användarvisningsbild

Re: Dolmar 7910 med lustgas (video)

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#595815 Ha!

Användarvisningsbild

Re: Dolmar 7910 med lustgas (video)

Williamm  
#661150
anersimyra skrev:
johan eriksson skrev:En 5000 står helt klart på önskelistan, tyvärr är nöjeskontot lite överansträngt för stunden.

Jag har planer på att döma ut den som skrot och erbjuda mig att transportera den till återvinningen.. :ymparty:


Hur gick det?

Användarvisningsbild

Re: Dolmar 7910 med lustgas (video)

johan eriksson  
#661163
williamm skrev:
anersimyra skrev:
johan eriksson skrev:En 5000 står helt klart på önskelistan, tyvärr är nöjeskontot lite överansträngt för stunden.

Jag har planer på att döma ut den som skrot och erbjuda mig att transportera den till återvinningen.. :ymparty:


Hur gick det?

Vi får fråga Anders.

Användarvisningsbild

Re: Dolmar 7910 med lustgas (video)

anersimyra  
#661187 Den sågen har jag alldeles glömt bort..😛

Användarvisningsbild

Re: Dolmar 7910 med lustgas (video)

SOS Ridgerider  
#671386 Første posten fra meg, men har vært medlem en liten stund.
Jeg kom over disse videoene, og jeg var tilstede på flere av dem.

Dave, som eier og bygde «Stroker 7900» er en kompis her borte i USA, og dette er eksosen han har på den.

Jeg var også tilstede på «Habada Habada» videoen, og Bret, til venstre, lager veldig raske sager. Dave, som var på høyre side og ikke samme Dave som med stroker sagen, eier ett firma som driver med motorsag deler. Videoen var tatt på ett GTG hos The Cutting Edge i NY, som er USA’s eldste Dolmar forhandler.
Jeg bor ca 2 1/2 times kjøring fra The Cutting Edge, og er god kompis med eierene der.

Jeg var ikke tilstede på GTGen hos Randy, Mastermind, det året 7900 Build Off skjedde, men var der året før. Traff John Reilly og mange andre i motorsag miljøet den gangen. Johns sager er like gale som de ser ut på video 😀

Takk

Sondre

Användarvisningsbild

Re: Dolmar 7910 med lustgas (video)

anersimyra  
#671414 =)) =)) =))

Användarvisningsbild

Re: Dolmar 7910 med lustgas (video)

anersimyra  
#726785 Nu tänkte jag sälja min 7910 och börja köra med min Solo 681.. :-bd jag köpte 7910:an 2015 men den har troligen inte gått mer än ca 40-50 timmar och är i ett ypperligt skick så jag tänkte mig ett pris på 4000:- svart prutat och klart..🤑🤑🤑🤑

Användarvisningsbild

Re: Dolmar 7910 med lustgas (video)

Williamm  
#726787
anersimyra skrev:Nu tänkte jag sälja min 7910 och börja köra med min Solo 681.. :-bd jag köpte 7910:an 2015 men den har troligen inte gått mer än ca 40-50 timmar och är i ett ypperligt skick så jag tänkte mig ett pris på 4000:- svart prutat och klart..🤑🤑🤑🤑

Varför sälja bara för att du ska köra solo? Är inte solon samma?
Senast redigerad av Williamm tor 09 sep 2021, 16:08, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Dolmar 7910 med lustgas (video)

johan eriksson  
#726789 Det hörs ju på namnet att han inte kan ha två 😉
Solon är på några kubik mer dessutom.

Användarvisningsbild

Re: Dolmar 7910 med lustgas (video)

anersimyra  
#726793
johan eriksson skrev:Det hörs ju på namnet att han inte kan ha två 😉
Solon är på några kubik mer dessutom.

Exakt..👍🙂 jag hade tänkt att spara Solon på hyllan några år till och sen sälja den men efter lite torrkörning så blev jag såklart sugen på att sätta den i lite riktigt arbete.. :ymparty: :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).