Skördare

HTC 220 problem rottne 2000

17 inlĂ€gg 7306 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

HTC 220 problem rottne 2000

hesche  
#565938 hejsan
jag har en rottne 2000 som ibland ifjol inte ville fĂ„ kontakt med htcn och nu efter vintern vill den inte alls 😐

ska man direkt leta fel i styrboxen eller?



   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: HTC 220 problem rottne 2000

Fredrik Reuter  
#566189 Hej,
Ja, det Àr nog en bra idé. Sedan kontrollmÀta kablage och köra 2-26 i alla kontakter.

AnvÀndarvisningsbild

Re: HTC 220 problem rottne 2000

skogsBG  
#566253 Hej !
Jag har en 2002:a och pÄ den finns en liten vippströmbrytare vid dörrstolpen som kan ge liknande symtom ifall den stÄr i fel lÀge . Annars Àr glappkontakt inte ovanligt , tex i sÀkringarna som sitter pÄ relÀna ute i skÄpet . / Bertil

AnvÀndarvisningsbild

Re: HTC 220 problem rottne 2000

hesche  
#566258 tack för tipsen, hittade en manual hÀr pÄ forumet sÄ nu ska jag bara invÀnta en utlandsjobbande kompis som ska komma och hjÀlpa till med felsökningen

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: HTC 220 problem rottne 2000

th  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#566261
Fredrik Reuter skrev:Hej,
Ja, det Àr nog en bra idé. Sedan kontrollmÀta kablage och köra 2-26 i alla kontakter.

2-26 :?: :?: Har du skaffat spegelvÀnda tangenter pÄ tangentbordet :?: :wink:

AnvÀndarvisningsbild

Re: HTC 220 problem rottne 2000

Kse  
#566263 Ja vi fĂ„r anta att han menar 5-56 😁

AnvÀndarvisningsbild

Re: HTC 220 problem rottne 2000

totte  
#566266 Nej han menar sÀkert CRC 2-26, det Àr elektronikspray. Mindre oljig Àn 5-56 och passar dÀrför mycket bÀttre till kÀnsliga kontakter.

Avatar Fallback

Re: HTC 220 problem rottne 20008

Palakangas  
#566267
totte skrev:Nej han menar sÀkert CRC 2-26, det Àr elektronikspray. Mindre oljig Àn 5-56 och passar dÀrför mycket bÀttre till kÀnsliga kontakter.

Följaktligen blir dÄ 0-07 nÄgot för de med mycket kÀnsliga kontakter,

AnvÀndarvisningsbild

Re: HTC 220 problem rottne 2000

Ostjohan  
#589461 Fick du ordning pÄ HtC.n ? ,var hittade du manual till den hÀr pÄ forumet....?

Jag har liknande problem att söka reda pÄ... #:-s

AnvÀndarvisningsbild

Re: HTC 220 problem rottne 2000

Fdmwa  
#590544 Hej
Nu sÄ har jag nÀstan samma fel.
Displayen Àr helt död efter att maskinen stÄtt still tre veckor.
Hittar inga fel pĂ„ sĂ€kringar eller relĂ€n?? :(( :(( đŸ˜©đŸ˜„

AnvÀndarvisningsbild

Re: HTC 220 problem rottne 2000

Ostjohan  
#590636 Intressant... :geek:
Funkar din fast displayen Àr mörk?

AnvÀndarvisningsbild

Re: HTC 220 problem rottne 2000

skogsBG  
#590672 Det verkar vara nÄgot som smittar likt förkylning i skolstartstider .
I min 2002:a har det varit nÄgot glapp sÄ jag har fÄtt starta om den ibland innan HTC:n vaknat . Den har visat
šIngen kontaktš i rutan först , men nu Àr den helt svart . Jag har mÀtt sÄ det finns 12 volt i anslutningskabeln .
Jag lÀste nÄgonstans att dÄ ligger felet i HTC panelen i hytten . Finns det nÄgon sÀkring i den eller Àr det bara att prova med en utbytespanel ?

AnvÀndarvisningsbild

Re: HTC 220 problem rottne 2000

Ostjohan  
#595711 Jag har haft lite liknande symptom...,men den har mestadels vaknat till liv och sen kunnat gÄ flera dagar utan problem...

Men idag fick jag ”Memory Failure” i skĂ€rmen, o tappa gaspĂ„drag och fram/back i och med detta...,sĂ„ nu stĂ„r jag pĂ„ stĂ€llet...,nĂ„gon som vet nĂ„got? ^#(^


AnvÀndarvisningsbild

Re: HTC 220 problem rottne 2000

Tobias S  
#598016 Har du hittat nÄgon lösning? Har en Huddig 960 med samma fel ( memory failure alarm)

AnvÀndarvisningsbild

Re: HTC 220 problem rottne 2000

Ostjohan  
#598030 Ända lösningen var att den fungerar ibland, helt plötsligt. Men man kĂ€nner sig lite osĂ€ker dĂ„ man inte vet nĂ€r den ger upp... 🙄
Har nu en lÄngt skissad plan pÄ att byta ut till ett modernt system för en helt rimlig kostnad och enkel installation.
Men skickade bort htc boxen för en sista kontroll, ifall det Àr lÀtt ÄtgÀrdat. Kan höra av mig dÄ jag hört nÄgot frÄn diagnostiseringen.
Om det blir utbyte sÄ delger jag gÀrna mina planer, men avvaktar lite tills vi vet vad dom sÀger om boxen...

Familjesemestrar lite under söderhavs ☀ nu medan jag vĂ€ntar. 😀👍

Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).
Liknande TrÄdar