sön 10 nov 2019, 21:19#595110
Några spontana tips...
Antar att det är liknande som på D22, gaspedal med två givare... dubbelkolla att ”hög” går till hög sensor och låg går till lågsensor från styrdon, appctrl och sen gaspedal... annars funkar det inte i logiken och bilens ECM går in i felsäkert läge...
Edit: Med reservation för att jag hade en äldre version av appctrl så var det kopplat på J1/1 in till J2/1 ut och J1/2 in till J2/2 ut på min. Såg på skissen tidigare i tråden att det såg annorlunda ut där på J2 och J3. Men som sagt så har det väl kommit nya versioner sen dess, och är det så från LOH så borde det ju stämma...
Dum fråga kanske, men har du 12v från H-reg eller direkt på spärringången i appctrl, annars är appctrl i spärrat läge, och då händer inget...;-)
Sen vet jag inte om det är ändrat på nyare versioner, men min h-reg behöver hastighetssignal inom ca 10-20 sek från uppstart annars går den in i spärrläge, då går det heller inte att gasa...
Hoppas det löser sig...
/K