Skogsekonomi

Gäller skogsförsäkring för barkborreskador?

19 inlägg 10566 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Gäller skogsförsäkring för barkborreskador?

halvproffs  
#594728
rejser skrev:Vilka har max vindstyrka och klausuler för force majeure och vilka är dessa isåfall.

T.ex. Gudrun och årets torka klassas väl som majeure då det är avvikande väder? (enligt försäkringsbolag)

Hade varit intressant att dra ihop en panel med försäkringsagenter där medlemmar kan sitta och fråga saker.
Hmmm, kanske får göra en sådan.


Skulle vara intressant och även priset på försäkringen.
Har du haft svår torka i år också eller menar du i fjol. Här har det varit normalt i år.

Landshypotek Bank
Användarvisningsbild

Re: Gäller skogsförsäkring för barkborreskador?

rejser  
#594730 Menade såklart i fjol. Men i år var det också fnöske hos oss

Användarvisningsbild

Re: Gäller skogsförsäkring för barkborreskador?

rejser  
#594731 Om det finns intresse kan jag organisera lite, men då får vi ha lite intresserade som dyker upp. Jag finns ju på västkusten, men man kan ju lägga det i Jönköping.

Avatar Fallback

Re: Gäller skogsförsäkring för barkborreskador?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#594828 Deltidsjobbade ett tag som säljare åt LF. Släppte inte iväg någon kund utan Basförsäkringen för den är löjligt billig och en totalbränd skogsfastighet är värdelös. Dessutom ingår ansvarsskydd som kan vara nog så viktigt. Merf. där storm ingår tyckte jag själv inte var prisvärd och prackade inte på någon. Max försäkringen fick vi inte sälja. Om vi hade sålt så skulle den ha blivit hiskeligt dyr.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).