Traktorer och processorer

Valmet 6400,hur dra kabel før luftsete i forhold til 180vend

7 inlägg 2120 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valmet 6400,hur dra kabel før luftsete i forhold til 180vend

Norske_Trond  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#594003 Hei, har montert nytt Grammer luftsete i min Valmet 6400 hur kan man best trekke ledning opp til sete igjennom den originale 180gr svingbraket uten at ledning kommer i klem eller konflikt på noget vis.
Provade lite forskjellige måter men kom stort sett i konflikt en eller annan gång ved vanding av sete bakåt uansett. Min hadde mek sete før, derfor jag er osaker hur det er originalt.
Mulig jag kun borrat et nytt hull eller nåt får å trekt ledning lite annorlunda men tenker jag er lite den første som har studert lite på dette. Nogen som har nåt tips.
Mvh Trond



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Valmet 6400,hur dra kabel før luftsete i forhold til 180

Bert1  
#594010 Kabeln kommer upp från golvet och igenom fästet som är skruvat i golvet i närheten av tappen det vrider sig runt

Avatar Fallback

Re: Valmet 6400,hur dra kabel før luftsete i forhold til 180

Norske_Trond  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#594011 Ja vet det, men hur bør man faste den til vridning og unngå at den vikler sig inn i feks den låsningstapp på svangen..

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 6400,hur dra kabel før luftsete i forhold til 180

Bert1  
#594147 Så här ser det ut på min 6650 01 det är från fabrik

Avatar Fallback

Re: Valmet 6400,hur dra kabel før luftsete i forhold til 180

Norske_Trond  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#594296 Takk Bert1. Nu ble jag veldig mye klokare . Jag Har Inte det fyrkantige hullet ledning går i så måte nok prøva å få laga det så vil nok ledning gå lite battre med når jag svingar sete. Legg bare inn nogre bild til på feks stopp av underrede i stopp iflere posisjoner så er det lite lettare å se. Feks rett fram-90 og 180.
Mvh Trond

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 6400,hur dra kabel før luftsete i forhold til 180

Bert1  
#594460 Först är stolen väns helt bakåt andra är den vrioden 90grader

Avatar Fallback

Re: Valmet 6400,hur dra kabel før luftsete i forhold til 180

Norske_Trond  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#594524 Takk Bert 1. Skal lage hull ut från dine bild å feste ledning som hos dig så skal nok bli nu 👍
Først og fremt er det nok at at jag maste få laget et større hull som hos dig som ledning går upp gjennom plåt i.
Rart inte det hull er hos mig men siden traktor var leverat med mek.dempad sete org ,kanskje valmet fabrikken droppade å borra hull. Ledning lå iallefall klar under braketten.

Skal legge inn Bild når jag har fått det fixat. Maste få iorden min nye Snøfres først. Driver med lackering og lagerbyte+forsterkning. Den står i verksted så får inte inn traktor ennu 😎👍

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).