Trodde först att det hade något att göra med tankluftningen, för att den påstås ha gått igång varm, efter att först ha öppnat tanklocket och släppt ut över/under-trycket (osäker om vilket).
Idag tog jag mod till mig och bestämde mig för att grundligt kolla upp orsaken till problemet. Kollade först förgasaren och tilledningsslangen från tanken, men allt såg nytt och fräscht ut. Hittade sen ytterligare en slang som ansluts till vevhus-pumpen, vilken jag ville kolla närmare på, eftersom den såg ut att ha en misstänkt spricka. Behövde dock först lossa cylindern, för att få loss mellanstycket mellan förgasaren och cylindern, på vilken denna slangstump fanns.
Mycket riktigt var den slangen behäftad med en dryga centmentern lång spricka, vilken torde medföra att förgasarmembranen inte kan fungera som tänkt och pumpa bränsle till sågen.
Nästa åtgärd blir att införskaffa lämplig längd bränsleslang, eller reservdelen 537 24 65-01 enligt bifogade reservdelslista.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto