Öppna kategorin

Trädslag

22 inlägg 6954 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Trädslag

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#593558 Va f-n! :-o Hade ingen aning om det. Är säkert 30 kubik med ris som går iväg idag.
Då har man lärt sig något nytt här. Igen :smile:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Trädslag

anersimyra  
#593567
Uvskogen skrev:Va f-n! :-o Hade ingen aning om det. Är säkert 30 kubik med ris som går iväg idag.
Då har man lärt sig något nytt här. Igen :smile:

Nu minns jag bättre hur det var när jag fällt silvergranen. Jag kontaktade ett företag som är verksamt på Skogskyrkogården och frågade om de hade behov av riset. Men då det endast var ett par dagar kvar till helgen så var deras lager av ris redan fullt så det blev tippen i stället. Jag minns inte vad kilopriset skulle bli på sorterat finris, men det skulle blivit en nära nog svindlande summa jämfört med vad fällning och borttransporten gav.. :surp:

   TS
Avatar Fallback

Re: Trädslag

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#593627
Uvskogen skrev:Va f-n! :-o Hade ingen aning om det. Är säkert 30 kubik med ris som går iväg idag.
Då har man lärt sig något nytt här. Igen :smile:


Men Uven då, före jultid är det ju t.o.m efterfrågan på vanligt manuellavverkat granris till alla julbockar och då skickar du iväg 30 kubik silvergran :-o
Där sumpade du kontantinsats till en miniskördare och ekonomiskt oberoende resten av livet.

Som tröst kan jag meddela att jag överdrev en aning, det var sju kg för 350 kr 😉

Användarvisningsbild

Re: Trädslag

anersimyra  
#593648 ” uvens ” gran torde ju gett åtminstone ett par ton finris..🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trädslag

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#593667
anersimyra skrev:” uvens ” gran torde ju gett åtminstone ett par ton finris..🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑

:(( :(( :(( :(( :(( :(( :((

Avatar Fallback

Re: Trädslag

Avslutat-02  
#593673 Så runt 100.000 kr gick åt h.....? :roll:

Användarvisningsbild

Re: Trädslag

anersimyra  
#593708 Har man en fin ädelgran som ska fällas kan det absolut vara en idé att kontakta en stor uppköpare, å andra sidan lär priset bli långt från 350 kronor för sju kilo vid större mängder. Men är granen riktigt stor lär man få sig en rejäl hacka oavsett ..🤑🤑🤑🤑🤑🤑

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).