ATV och UTV i skogen

Kinafyrhjuling med kinagriplastarvagn.

21 inlägg 9658 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kinafyrhjuling med kinagriplastarvagn.

Ingvar Östen  
#554441 Är det någon som har en fyrhjuling från Kina och även använder en griplastarkärra från Kina. Jag har en CF Moto och funderar på till exempel en Bonnet eller en Kellfri griplastarkärra. Vad har ni för erfarenheter?



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Kinafyrhjuling med kinagriplastarvagn.

1500 hemi  
#554524 Jag har en CF Terralander 800 med en 4WMoto 350-vagn, jag använder ekipaget när det behövs på vår hästgård och har inte haft några problem än så länge. Skulle tro att jag kört fram ett par hundra lass med denna under åren.

Användarvisningsbild

Re: Kinafyrhjuling med kinagriplastarvagn.

anersimyra  
#554529
1500 hemi skrev:Jag har en CF Terralander 800 med en 4WMoto 350-vagn, jag använder ekipaget när det behövs på vår hästgård och har inte haft några problem än så länge. Skulle tro att jag kört fram ett par hundra lass med denna under åren.

Den där Avestakopian finns även i en blå variant. Möjligen har kineserna förbättrat den jämfört med för ett par år sedan. Det exemplar som kamraten köpte sprack lite överallt och blev i stort sett helt slut efter ca tio fulla lass.. :shock:

Avatar Fallback

Re: Kinafyrhjuling med kinagriplastarvagn.

1500 hemi  
#554533 Verkar vara väldigt olika vad folk har för erfarenheter av dessa typer av vagn, kanske de tillverkas på olika platser och därmed blir olika kvalite?
Sen är de ju väldigt ”manuella” med drivningen som exempel och kanske inte lika genomtänkta som märkesmaskiner från hemmaplan, men för vissa duger det. 👍😀

Användarvisningsbild

Re: Kinafyrhjuling med kinagriplastarvagn.

Ingvar Östen  
#554672 1500 hemi

Har du fått förstärka fjädringen på din Terrralander eller fungerar det ändå?
4W Moto, vad är det för vagn?

   TS
Avatar Fallback

Re: Kinafyrhjuling med kinagriplastarvagn.

1500 hemi  
#554768 Jag spände upp bakfjädrarna till max vilket är tillräckligt när vagnen sitter på. 4W-moto är väl bara ett av namnen på dessa vagnar, har även sett dem som Black Wolf.
https://www.lbtab.se/shop/atv-sv/blackw ... iler-3500/

Avatar Fallback

Re: Kinafyrhjuling med kinagriplastarvagn.

HenkeHenke  
#555493 Är det ingen mer än 1500 hemi som har en billigare variant av griplastarvagn till atv och är nöjd med den?

Avatar Fallback

Re: Kinafyrhjuling med kinagriplastarvagn.

amp.se  
#592728 @1500 hemi, funkar vagnen bra än?Har tittat på en liknande med i stort sett samma spec. Får hem den för 36' , hämtas Gtb.

Avatar Fallback

Re: Kinafyrhjuling med kinagriplastarvagn.

1500 hemi  
#593321 Mina grejjer funkar fortfarande, finns ju värre grejjer men mitt ekipage ”duger” till det jag använder det till.

Användarvisningsbild

Re: Kinafyrhjuling med kinagriplastarvagn.

halvproffs  
#593370 Finns inge värre grejer än kinaekipage. Bara bättre 😉

Användarvisningsbild

Re: Kinafyrhjuling med kinagriplastarvagn.

Fraden  
#597991
1500 hemi skrev:Jag har en CF Terralander 800 med en 4WMoto 350-vagn, jag använder ekipaget när det behövs på vår hästgård och har inte haft några problem än så länge. Skulle tro att jag kört fram ett par hundra lass med denna under åren.



Låter lovande.
Hittade en sådan vagn som gått som demo hos en handlare.
ska ner och hämta den nu på lördag.

Dock kommer den dras utav min Can-am Outlander XTP 1000 -13.

Har i dagsläget en kranmankärra dock utan hydraulik.

Avatar Fallback

Re: Kinafyrhjuling med kinagriplastarvagn.

Rosen  
#628596 Hej
Det är konstigt att alla tycker att Kinagrejor är så dåliga "men" att köpa en VOLVO från Kina verkar vara OK, har själv handlat från Kina några år och någon grej har varit dålig men när priset är ändå upp till 80% under våra priser så har man råd att kasta grejen, visserligen tror jag inte att skogsvagnarna är 80% billigare än i Sverige.

Rosen

Användarvisningsbild

Re: Kinafyrhjuling med kinagriplastarvagn.

Fraden  
#628599 Har provat min vagn nu vid ett par tillfällen.
Fungerar över förväntan.
Dock märks det att materialet inte är vidare styvt. Men har klarat av det mesta jag har utsatt den för.


Flyttat på stenar, stockar, lyft upp mig självt och lekt karusell med den (måste ju testa!)

Användarvisningsbild

Re: Kinafyrhjuling med kinagriplastarvagn.

Tokslut  
#628638
Rosen skrev:Hej
Det är konstigt att alla tycker att Kinagrejor är så dåliga "men" att köpa en VOLVO från Kina verkar vara OK


https://www.nyteknik.se/fordon/volvo-bl ... el-6937039

:-bd

Användarvisningsbild

Re: Kinafyrhjuling med kinagriplastarvagn.

FOOAB 79  
#630220 Har en goes 520 med en black Wolf efter och det fungerar bra 😉😉
Har dock låst fjädringen och förstärkt draget på hjulingen ..
Men jag är nöjd...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).