Vedmaskiner, flishuggar

Nån som vet nått om Vedkombi 350/55?

6 inlägg 4054 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Nån som vet nått om Vedkombi 350/55?

dmoberg  
#58764 Har funnit denna på nätet men finner inget mer än bara infon som står här.
http://www.ofabskara.se/Vedkombi.htm

Är även lite intresserad av denna. http://www.vedax.se/prod-kombi-60.html



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Nån som vet nått om Vedkombi 350/55?

dmoberg  
#59228 Är det ingen som varit och kollat på denna? :???: tycker den verkar rätt hyffsad, med hydraulisk inmatning och svärd.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nån som vet nått om Vedkombi 350/55?

Fredrik Reuter  
#59246 Hej,
Jag har för mig att jag klämde och kände på dessa förra Elmia (2005).
De jag tänker på var nästan orange i färgen.

Mitt omdöme då: Klumpiga, robusta.
Men det var då, de kan ha modifierats en hel del på 4 år!

Avatar Fallback

Re: Nån som vet nått om Vedkombi 350/55?

dmoberg  
#59254 okej dom har tillverkats såpass länge. konstigt att man inte har sett några eller nån som har den. att den är tung behöver inte vara något neg. den större av dom väger ju ungefär som dom mindre hakki pilke maskinerna.

   TS
Avatar Fallback

Re: Nån som vet nått om Vedkombi 350/55?

dmoberg  
#59325 Ringde till järpås idag och prata lite med han om maskinerna. Och den större varianten har en stegmatning på inmatningen och en elmotor till svärdet. Han skulle ta fram lite nr till folk som hade köpt maskinen som bor i närheten där jag bor. Dom är ju tillverkade i sverige så det borde vara hyffsad kvallite. priset var 44000 för den större och 28000 för den mindre.

   TS
Avatar Fallback

Re: Nån som vet nått om Vedkombi 350/55?

dmoberg  
#59814 Igår var jag och kolla på vedmaskinen. Och den var lite klurig tyckte jag. själva klyven är bordet som stocken ligger på och när den går fram så drar den med sig stocken och sen får man hålla i den med en klo när man kör tillbaka klyven. men mycket enkel inmatning som inte kan krångla värst mycke.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).