Skogsnyheter

Ponsse slår Facebook i anseende och gott rykte

8 inlägg 2178 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ponsse slår Facebook i anseende och gott rykte

Fredrik Reuter  
#593006 För andra året i rad så hamnar skogsmaskinstillverkaren Ponsse högst upp i den årliga undersökningen i Finland om företags anseende och rykte. Samtidigt hamnar Facebook i botten tillsammans med bland annat Danske Bank.

Ponsse hamnar i topp delvis på grund av att företaget är familjeägt. Orsak eller verkan kan vi låta vara osagt men den positiva andan och prestigelösheten i verksamheten var något vi själva såg när vi besökte Ponsse förra året. Troligtvis är denna anda också en del av att Ponsse hamnar i topp i år igen.

Likt undersökningen Svenskarna och Internet så tappar Facebook mark både i anseende och rykte, mest troligt främst för alla bottennapp med där användarnas data säljs vidare. Det börjar nog gå upp för gemene man att det är känslig data om en själv som säljs och behandlas öppet.

Grattis Ponsse!




   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Ponsse slår Facebook i anseende och gott rykte

isteskog  
#593013 Det var anledningen att man gick ur Fb det!

Avatar Fallback

Re: Ponsse slår Facebook i anseende och gott rykte

tallen100  
#593049 Har aldrig varit med på facebook :grin: :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Ponsse slår Facebook i anseende och gott rykte

halvproffs  
#593052
tallen100 skrev:Har aldrig varit med på facebook :grin: :grin: :grin:


Ä int mä dä ja heller!

Avatar Fallback

Re: Ponsse slår Facebook i anseende och gott rykte

Avslutat-02  
#593056 jag är inte med i fyskisk form på facebook men folk har haft en viss kärlek att lägga upp dödshot och annat vidrigt skit där,,, så därför avstår jag i att ens ta i det sattyget till osocial media, annat här där är vi sociala.

Avatar Fallback

Re: Ponsse slår Facebook i anseende och gott rykte

isteskog  
#593060
vinterrojarn skrev:jag är inte med i fyskisk form på facebook men folk har haft en viss kärlek att lägga upp dödshot och annat vidrigt skit där,,, så därför avstår jag i att ens ta i det sattyget till osocial media, annat här där är vi sociala.

Avigsidorna av Fb dominerar tyvärr! Jag startade ju en grupp där som heter Självverksamma Skogsägare och den lever vidare i all välmåga. Hörde nyss av en skogsägare att det var 7000 medlemmar i gruppen och det tycker jag är roligt! Den gruppen var ungefär lika nyanserad som Skogsforum är, fast kanske inte lika proffsig genom att det bara var skogsägarnas egna frågor som diskuterades. Jag lånade lite material ibland från Skogsforum och propagerade även så att skogsägarna fick nys om detta förträffliga forum. Grundtanken med Fb tror jag inte är fel .....

Avatar Fallback

Re: Ponsse slår Facebook i anseende och gott rykte

Avslutat-02  
#593062 möjligt, det är det där då att man godvilligt låter vissa saker fortskrida för att det är smaskigt och ger mer folk som hänger där plus att man sålde ut folks privata information....

Användarvisningsbild

Re: Ponsse slår Facebook i anseende och gott rykte

Camaro1969  
#593561
isteskog skrev:
vinterrojarn skrev:jag är inte med i fyskisk form på facebook men folk har haft en viss kärlek att lägga upp dödshot och annat vidrigt skit där,,, så därför avstår jag i att ens ta i det sattyget till osocial media, annat här där är vi sociala.

Avigsidorna av Fb dominerar tyvärr! Jag startade ju en grupp där som heter Självverksamma Skogsägare och den lever vidare i all välmåga. Hörde nyss av en skogsägare att det var 7000 medlemmar i gruppen och det tycker jag är roligt! Den gruppen var ungefär lika nyanserad som Skogsforum är, fast kanske inte lika proffsig genom att det bara var skogsägarnas egna frågor som diskuterades. Jag lånade lite material ibland från Skogsforum och propagerade även så att skogsägarna fick nys om detta förträffliga forum. Grundtanken med Fb tror jag inte är fel .....


Aaha skapde du den?

Typ enda gruppen som är nåt på fb..

Sen används mest messenger.. fb är egentligen bara skit

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).