tis 06 apr 2021, 11:26#708448
T-Grön skrev:Lånar tråden lite.
Jag har haft en Yamaha i tio år och den var helt otrolig och jag använde den ca två timmar om dagen i snitt.
Men den blev tyvärr stulen.
Nu efter tre år utan hjuling så inser jag att det inte går att vara utan längre.
Sneglar åt sexhjuling denna gång och den ska vara tvåsitsig.
Har kört en Polaris 570 6x6 en del då kompisen haft en sådan, men den var lite för känslig för tufft jobb i dålig terräng.
Så nu undrar jag helt enkelt hur Can-am står sig kvalitetsmässigt? Jag har japanhjulingar som mall. De håller ju en helt sjuk kvalitet.
Blir ett ägande av en Canam lika bekymmersfritt som jag tidigare har haft med Yamaha?
Beror på hur du använder 4-hjulingen. En sexhjuling drar bra och går stadigt rakt fram. Däremot klumpig att hantera i skogen. Can-am är fina maskiner med mkt finesser. Det riktigt klipp i maskinerna, med V-twin i dom större. Däremot saknar dom diffspärr fram och du har en broms på styret både för fram och bak.
Vågar inte uttala mig så mkt om kvalitén då jag inte ägt någon själv. Skulle dock tro att yamaha är bättre.
Själv har jag bytt från Yam efter 20år till Honda 500.
Kvalitén är tom. snäppet bättre än Yam.
Maskinen går väldigt fint och nästan vibrationsfritt.
Du har ingen remdrift, utan direkt drivningen 5vxl med hög och låg, som du kan växla man el aut.
Dvs. du kan ligga på låga varv på hög växel under transport på grusväg el. lik
Det finns även lågväxel, som gör arbetet i skogen till en dröm ihop med bra servo.
Däremot är det inte alls samma effekt i motorn som t.ex. Grizzly 700.
Så hondan är mkt mer av arbetsmaskin än lek..