Traktorer och processorer

Valtra a75

33 inlägg 24416 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Valtra a75

lm  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#542225 Ok, får tittta på detta med att dra något över att fästa i.

En annan detalj ni som har A-serien. Hur har ni gjort med fotstegen?
Ser i 6000-tråden att många tar bort nedre steget och hänger dit typ gummidäck att trampa i istället.
Det ser ju bra ut på A att fästa de lösa stegen i och med att det är borrat i det övre steget.
Men det undre har ju en helt annan infästning som går mellan ram och skyddsplåt för drivaxeln.
Är det bara att ta bort och sätta dit en distans istället? Och kan hålen som stegen är skruvade i vara tomma?

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Valtra a75

michael s  
#542317
1546710681_img_20190105_181954.jpg
Jag monterade bort nedre fotsteg och svetsade i länk i övre fotsteg, se bilder. Kommer inte riktigt ihåg men nedre fotsteget var ihopmonterat med ett skydd, förmodligen det för drivaxeln som du säger.

Avatar Fallback

Re: Valtra a75

lm  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#589358 Forskade lite i Valtras reservdelskatalog och kom fram till följande artikelnummer på Twintrac-ratt: V32233420

Kollade med Lantmännen om vad rattpaketet för 773 kr innehöll:
""
V32233420 är komplett med rattspinnare och täcklock.
Men den passar inte på en A95, då den har en 18mm stång medans hålet i V32233420 bara är 16mm.
""

Finns det någon som har koll på om det finns någon Twintrac-ratt med 18 mm hål alternativt om det skulle vara möjligt att borra ur?
Lite synd att man inte använt samma standard på alla rattar.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).