Skotare

Rottne F13c?

4 inlägg 2278 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Rottne F13c?

MadCoke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#589268 Har någon något gott eller ont att säga om den? Problem med vagnstyrningen, kranen eller annat?



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Rottne F13c?

Fredrik Reuter  
#589275 Hej,
Kollade lite på detta i somras när jag frågade en förare som körde F13 med styrbar vagn. Inga problem dittills. Vad hade du tänkt att den skulle gå i; gallring, slutavverkning eller blandat?

Avatar Fallback

Re: Rottne F13c?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#589287 Har en F-12S som är en dunderklump men funkar bra i gallring så länge marken håller. F13 lastar två ton mer och är bra mycket tyngre redan i tomme. Då kan man fråga sig om den är lämplig till gallring överhuvudtaget. Och ska man inte köra gallring har man knappast bruk för vagnstyrningen

Avatar Fallback

Re: Rottne F13c?

Banuso  
#589297 Brorsan har å haft många såna, smidigare än f10:an i många situationer tycker han!( har haft ett gäng såna med)

Närmre 20 ton tung, så de kör oftast band runtom, å dålig markfrigång under bakstyrningen, annars verkar dom va bra å hållbara me rejäl kran.

Kör man ca 50/50 ga/ sl så är den vettig.

Å finns de plats å de är tvärblött kan du krabbköra bakvagnen så den går i egna spår, kan va bra i mossmark!

Han har köpt en F11:a åt sej själv nu, å kör 80/20 ga/sl, så han kanske tycker dom e lite tunga iaf?😉

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).