Socialt (mer om oss)

Hundar

1170 inlägg 265452 visningar 66 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hundar

JensSkoog  
#586710 Har inte varit så många fall här jag bor och ingen vet exakt vad det är eller varför.
Kan se ut som att några drabbas så hårdt att dom dör och andra kommer sig bra snabbt.

Men, det är tydligt att alla som har hund håller sina hundar
långt undan andra hundar, så någon hälsningrunder blir
det inte när jag går med Theo nu om kvällarna!

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Hundar

totte  
#586771 Det finns, än så länge, inte någon kunskap om vad det beror på eller om det är smittsamt, vilket man dock inte tror. Bästa informationskanalen här i Sverige bör vara Statens veterinärmedicinska anstalt, SVA: https://www.sva.se/ej-i-meny/sjuka-hundar-i-norge

Avatar Fallback

Re: Hundar

axwell  
#586842 Kanske ett genombrott på gång, ser ändå ut att famla i mörker .

https://www.expressen.se/gt/positiva-be ... sjukdomen/

Användarvisningsbild

Re: Hundar

JensSkoog  
#587891

Efter ett par jobbar idag, kändes det gott att ta en skogspromenad med Teo.
Han gillar den här vägen, och hittar många doftar att helsa på :grin:

Men, när vi var tillbaka till bilen ville jag göra en liten extra
rund, men då satt gamla gubben sig på bakbenen - nu höll
det. Han ville hem, och då får jag bära han om han ska vara med.

Han är gammal och stelbent, så han gillar inte
djupt gräs eller sly, så han fick bestämme :lol:

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Loggerslife  
#589303 Har en strävhårig tax på 4 år som vi jagar med. Går nästan enbart på rådjur men kan stångas med gamla haraslag tills man bryter honom.

Blir premiärsläpp för säsongen nu på fredag ihop med svärfar. 👌

Användarvisningsbild

Re: Hundar

MilanJo  
#589649 Hundinförskaffandet innebar att jag kände mig som småbarnsförälder på nytt. Men hundar utvecklas ju lite snabbare så nu, 7 månader senare har jag en tonårsbrud i huset. Vi suckar allt en del, gossen och jag, men så mycket gott har kommit med denna så det får läggas på livserfarenhetskontot.
Liten rultig 8-veckors mot tjusig 9-månaders blandrastik, Saffran.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

sundelius  
#589824 Herregud det är ju en kopia på min tik Isa :shock:
Snygg hund med andra ord :wink:

Användarvisningsbild

Re: Hundar

MilanJo  
#589831
sundelius skrev:Herregud det är ju en kopia på min tik Isa :shock:
Snygg hund med andra ord :wink:



Jag har ett visst mått på vad jag tycker är en snygg hund...och häst med för den delen, en sammanblandning av estetik och en kroppsbyggnad som berättar att den är byxad för uppgiften. Saffran har rätt proportioner så hon har blivit en riktigt snygg hund. Trodde hon skulle bli mer labradorgrov, men om det är ridgen i henne eller linjen i labradoren som gjort henne elegant, så inte mig emot. Men, ofcourse, insidan av skallen är viktigast och idag var första gången hon morrade åt någon vid en matsituation, hon hade fått lite rester från fläskpannkakan och katten kom och tyckte att han också minsann kunde få vara med och dela. Men när jag berättade att man får dela med sig var det ok, så hon är mild och fin, passar oss perfekt!

Användarvisningsbild

Re: Hundar

JensSkoog  
#589833 Absolut snygg - skulle gärna sett den löpa. Kan tänka mig
att den ochså är elegant i farten. Något man inte kan säga
om dom charmiga men lite kluntiga labradorerna :wink:

Senn måste jag säga att om den delade med sig, om än
efter lite påminning om att den skulle uppföra sig som
folk, så har du en mycket snäll hund :-bd

Avatar Fallback

Re: Hundar

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#589842
MilanJo skrev:
sundelius skrev:Herregud det är ju en kopia på min tik Isa :shock:
Snygg hund med andra ord :wink:



Jag har ett visst mått på vad jag tycker är en snygg hund...och häst med för den delen, en sammanblandning av estetik och en kroppsbyggnad som berättar att den är byxad för uppgiften. Saffran har rätt proportioner så hon har blivit en riktigt snygg hund. Trodde hon skulle bli mer labradorgrov, men om det är ridgen i henne eller linjen i labradoren som gjort henne elegant, så inte mig emot. Men, ofcourse, insidan av skallen är viktigast och idag var första gången hon morrade åt någon vid en matsituation, hon hade fått lite rester från fläskpannkakan och katten kom och tyckte att han också minsann kunde få vara med och dela. Men när jag berättade att man får dela med sig var det ok, så hon är mild och fin, passar oss perfekt!


Grattis till en lyckad kombo av labb och ridge. Rätt färg och fint att hon fått lite längre nos från ridgen. Skulle gärna sett en bild från sidan.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Samlarn  
#589878 Gjorde en tur med vår valp Ares även denna morgon, blev kaffe och bus men han är bara 16 veckor så det dröjer nog lite till innan man hör drevet eka mellan höjderna.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

MilanJo  
#589918
lfq skrev:
MilanJo skrev:
sundelius skrev:Herregud det är ju en kopia på min tik Isa :shock:
Snygg hund med andra ord :wink:



Jag har ett visst mått på vad jag tycker är en snygg hund...och häst med för den delen, en sammanblandning av estetik och en kroppsbyggnad som berättar att den är byxad för uppgiften. Saffran har rätt proportioner så hon har blivit en riktigt snygg hund. Trodde hon skulle bli mer labradorgrov, men om det är ridgen i henne eller linjen i labradoren som gjort henne elegant, så inte mig emot. Men, ofcourse, insidan av skallen är viktigast och idag var första gången hon morrade åt någon vid en matsituation, hon hade fått lite rester från fläskpannkakan och katten kom och tyckte att han också minsann kunde få vara med och dela. Men när jag berättade att man får dela med sig var det ok, så hon är mild och fin, passar oss perfekt!


Grattis till en lyckad kombo av labb och ridge. Rätt färg och fint att hon fått lite längre nos från ridgen. Skulle gärna sett en bild från sidan.


Tack! Ska vid tillfälle fota henne från sidan, ska bli intressant att höra från folk som kan de olika raserna och typerna bättre än vad jag kan. Har eg mer erfarenhet av ridge än labrador vad gäller lynne etc, men letade efter en labrador tidigt i våras, men missade en fin som kom ut på annons så då blev det rätt bråttom när nästa passande annons kom upp. Det visade sig alltså vara kullen med den tiken vi skaffade, hon var sist otingad men det som avgjorde när jag åkte och tittade var inte mer än att det var en labrador som jag tänkte skulle passa oss som egna första hund, utan att modern var trevlig och lugn och så fick jag träffa fadern till dem, han var en glad lax och det var han som bar på rigdeblodet, men det syntes inte på honom. De båda var ljusa medans valparna var svarta, åtminstone min och den andra som var kvar. Så min hund är alltså 25% ridge om jag förstod dem rätt. Och att köpa privat var också ett val eftersom de från kennlar har så oerhört höga krav med tävlingsresultat och i princip vill de göra en social utredning av det hela. Jag förstår att hundar kan fara illa, men många av oss vill helt enkelt bara ha en vanlig gårdshund och den kommer att få vara både ensam hemma och äta fläskpannkaka ibland.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

JensSkoog  
#589920
MilanJo skrev:........eftersom de från kennlar har så oerhört höga krav med tävlingsresultat och i princip vill de göra en social utredning av det hela. Jag förstår att hundar kan fara illa, men många av oss vill helt enkelt bara ha en vanlig gårdshund och den kommer att få vara både ensam hemma och äta fläskpannkaka ibland.

:-bd :-bd 🤗
Så ska det vara - man ska visa hunden att man är
glad i den och att man inte bara har den för att
den har nobla röter och riktiga öron :wink:

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#590252 Man kan ju ligga så här oxå...

Användarvisningsbild

Re: Hundar

JensSkoog  
#590255
Vedmaskin skrev:Man kan ju ligga så här oxå...

Det kan man, men bara om man är hund och inte
om man är en gammal håret gubbe :d :d

Ser ju mycket bekvämt ut - undrar om jag skulle
prova och se vad fruntimmerets reaktion blir :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar