ATV och UTV i skogen

Vad ska man välja?

46 inlägg 14949 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad ska man välja?

Peter_Högdahl  
#583040 Men den som väntar på nåt gott💪 🛠️

   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Vad ska man välja?

Fraden  
#584024
Söderhultarn skrev:Det blir nog en huggarlåda från Ekagårdslådan. http://ekagard.com/huggarlada/

Jag har en från Ulunda (fd spop).
Tillverkad i plast istället för trä.

Har haft båda. Men gillar den nya mer. Känns mer gedigen och var billigare.

IMG_9560.JPG

Användarvisningsbild

Re: Vad ska man välja?

T-Grön  
#584934 Den nya såglådan ser ju perfekt ut!

Användarvisningsbild

Re: Vad ska man välja?

Peter_Högdahl  
#586171 Idag var återförsäljaren här och hämtade upp Grizzlyn, så någon enstaka dag till nu så har man vagnen hemma sen😎

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad ska man välja?

Söderhultarn  
#586172 Min skulle kommit i fredags men är försenad några dagar.. vi bör få dom samtidigt i stort sett. Kul.

Användarvisningsbild

Re: Vad ska man välja?

Peter_Högdahl  
#586255 Min anlände till återförsäljaren idag så förhoppningsvis är allt installerat innan helgen😃 Hoppas din dyker upp väldigt snart med🖒

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad ska man välja?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#586289
Söderhultarn skrev:Hej. Jag har under våren också letat vagn. Har haft en enklare timmer/flag vagn med kran/winch och batteri under 8 år, vilket har fungerat bra. Då jag har en bit till skogen har min önskan dock varit att bli lite effektivare för att spara tid, samt att inte utsätta mig för de risker det medför att ha en wirekran. Jag har tittat på alla märken inkl Avestavagnen, Kranman, Xyz, Bonnet, Kellfri, Black Wolf, osv. Jag hade 3 krav, det skulle gå att sätta skopa och flak på, den skulle vara utrustad med drift och den skulle vara av hög kvalité. Det sistnämnda för att återigen vinna tid och slippa bekymmer. Efter att ha läst alla forum och tittat på alla filmer.... Återstod Avesta och Kranman. Övriga föll bort då jag läste om ägare som haft problem. Jag tror att om man är lite händig och har tid så kan man få i stort sett alla vagnar att fungera bra. Man har nog då chans att göra ett klipp prismässigt och få en vagn man blir nöjd med. Men jag har som sagt inte tiden och är inte speciellt händig. Återstår då att köpa sig fri.. Till slut valde jag en Avestavagn Ultimate edition. Den är svindyr och kanske inte riktigt värd pengarna, men som sagt, jag köper mig fri från bekymmer förhoppningsvis. Efter att ha läst inlägg från andra vagnägare insåg jag också att man skall nog vräka på med tillbehör och extrautrustning direkt för att inte ångra sig att man tog den svagare motorn, kortare kranen, valde bort ramdrift eller dyl. Det enda jag tycker känns overkill är hydrauliskt flyttbar boogie, då jag mest kommer köra en och samma längd på träden. Kranman och Avesta är likvärdiga och båda håller mycket hög kvalite vad jag förstår. "ultimate edition" paketet var det som gjorde att jag valde avesta. Tryggt med 10 års garanti, drulleförsäkring i 2 år samt en "gratis" på plats service efter 2 år, borgar för att jag inte skall bli missnöjd.
Det går inte med sunt förnuft att räkna hem en sådan investering, men blandar man ut det på Nytto, hobby och arv kontona så intalar jag mig att det det ändå funkar.. kanske..
Lycka till med ditt köp.


I mitt tycke ett klokt resonemang. Dessutom, efter att ha haft både xyz, Avesta och kranman i olika versioner så är min erfarenhet att andrahandsvärde är överraskande bra. Mina har sålt direkt och till bra priser. Så egentligen är nöjesdelen "gratis" :wink: 🙏

Avatar Fallback

Re: Vad ska man välja?

axwell  
#586311
Uvskogen skrev:
I mitt tycke ett klokt resonemang. Dessutom, efter att ha haft både xyz, Avesta och kranman i olika versioner så är min erfarenhet att andrahandsvärde är överraskande bra. Mina har sålt direkt och till bra priser. Så egentligen är nöjesdelen "gratis" :wink:


Samma erfarenhet av att det är stor efterfrågan på beg. ATV-vagnar.
Har även haft Avesta + motsvarande Uvskogens XYZ som egentligen var en dekaltrimmad Vahva Jussi.

Användarvisningsbild

Re: Vad ska man välja?

Peter_Högdahl  
#586691 Idag kom den äntligen! :-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad ska man välja?

Torbjörn Johnsen  
#586692 Kul! Helgen är räddad :-bd

Avatar Fallback

Re: Vad ska man välja?

Avslutat-01  
#586752
Fraden skrev:
Söderhultarn skrev:Det blir nog en huggarlåda från Ekagårdslådan. http://ekagard.com/huggarlada/

Jag har en från Ulunda (fd spop).
Tillverkad i plast istället för trä.

Har haft båda. Men gillar den nya mer. Känns mer gedigen och var billigare.

IMG_9560.JPG



var kan man köpa den?

Användarvisningsbild

Re: Vad ska man välja?

Fraden  
#586755
bork skrev:
Fraden skrev:
Söderhultarn skrev:Det blir nog en huggarlåda från Ekagårdslådan. http://ekagard.com/huggarlada/

Jag har en från Ulunda (fd spop).
Tillverkad i plast istället för trä.

Har haft båda. Men gillar den nya mer. Känns mer gedigen och var billigare.

IMG_9560.JPG



var kan man köpa den?

Jag kontaktade ulunda direkt.
Fick grejer snabbt. Men väntar på ett prototyp fäste till min can am 1000.
IMG_9734.JPG

Avatar Fallback

Re: Vad ska man välja?

Avslutat-01  
#586769 är det ulunda teknik företaget heter?

Användarvisningsbild

Re: Vad ska man välja?

Fraden  
#586811
bork skrev:är det ulunda teknik företaget heter?


http://www.ulundastore.com

Användarvisningsbild

Re: Vad ska man välja?

Peter_Högdahl  
#587499 Hittade en läcka vid en kolv idag men servicevänliga som Avesta är kommer det en ny till veckan💪 Förövrigt så är jag imponerad av kranstyrkan och är sjukt lättkörd med 2spak.
Det jag stör mig lite på är att den har vissa problem med drivningen vid tomt lass,körde fast på blött gräs häromdagen just för att bara ena hjulparet drev.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).