Skogsnyheter

Bensin- och Dieselpriset höjs nu genom höjda skatter

38 inlägg 6274 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bensin- och Dieselpriset höjs nu genom höjda skatter

r93  
#586299 Vilka gäller detta?

Elmia
Avatar Fallback

Re: Bensin- och Dieselpriset höjs nu genom höjda skatter

Avslutat-02  
#586331 Tydligen så ska folk på landsbygden få hela 1600 kr i skattelättnader per år och person.

Det är ett förslag ifrån centerpartiet...
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nya- ... glesbygden

Användarvisningsbild

Re: Bensin- och Dieselpriset höjs nu genom höjda skatter

JörgenO  
#586334 Det är den här vidriga styggelsen jag tänker på som kan göra ganska mycket per månad
https://timbro.se/skattekoll/varnskatt/
Den skall avskaffas tack vare Folkpartiet, det enda bra de nånsin gjort, som ett led i januariöverenskommelsen.
Den innebär i praktiken att skatten på inkomst över 60kkr/månad beskattas (bestjäls är ett riktigare ord) med 55-60%, dvs klosshuvudena i politiken stjäl mer än hälften av inkomsten

Avatar Fallback

Re: Bensin- och Dieselpriset höjs nu genom höjda skatter

Avslutat-02  
#586336 Jag hoppas du kommer upp i dessa summor per år, jag gör det då inte.....

Avatar Fallback

Re: Bensin- och Dieselpriset höjs nu genom höjda skatter

axwell  
#586338
JörgenO skrev:Det är den här vidriga styggelsen jag tänker på som kan göra ganska mycket per månad
https://timbro.se/skattekoll/varnskatt/
Den skall avskaffas tack vare Folkpartiet, det enda bra de nånsin gjort, som ett led i januariöverenskommelsen.
Den innebär i praktiken att skatten på inkomst över 60kkr/månad beskattas (bestjäls är ett riktigare ord) med 55-60%, dvs klosshuvudena i politiken stjäl mer än hälften av inkomsten


Det var gamla "nyheter", "

Användarvisningsbild

Re: Bensin- och Dieselpriset höjs nu genom höjda skatter

svampbob  
#586348
vinterrojarn skrev:Jag hoppas du kommer upp i dessa summor per år, jag gör det då inte.....


Kan man välja sin inkomst så ser man till att inte komma upp dit. Själv ser jag till att varje år hamna precis på gränsen till statlig skatt ca 41000 kr/mån. Därefter stiger skatten direkt med 20% till och högre upp kommer värnskatten med ytterligare 5%. Bor man då i någon Norrlands kommun med 35% skatt så är skatten upp i 60% plus att företaget får betala in 31,42% i sociala avgifter.
När skattetrycket är så extremt högt ägnar folk lätt mer kraft åt att försöka komma undan skatt än de gör genom att arbeta och utveckla verksamheten.

Avatar Fallback

Re: Bensin- och Dieselpriset höjs nu genom höjda skatter

Avslutat-02  
#586350 Jag låg där varje månad ifjol när jag jobbade som lantbrukssäljare...
Vart jätte glad för ca 75-85.000 kr i månaden tills skatten slog till..... :shock: :roll: :((

Avatar Fallback

Re: Bensin- och Dieselpriset höjs nu genom höjda skatter

Ent  
#587240 För min del har det varit en dröm att åtminstone komma upp i riskzonen för statlig skatt innan pensionen. Som det ser ut med löneutvecklingen och det orangea kuvertet lär man väl varken få uppleva det ena eller andra :cry:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).