Öppna kategorin

Stölder

4 inlägg 1721 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stölder

Sture Andersson  
#586188 Tänkte höra hur ni skyddar er mot stölder på era gårdar ,för var jag aldrig orolig åka hemifrån ,men nu vågar man ju snart inte åka på semester .
Hörde på nyheterna i går att det tydligen är fult lagligt föra ut stöldgods ur landet .Tullen har tydligen ingen befogenhet att stoppa stöldgods ,och regeringen har tydligen inga planer att ändra på det .
Det drabbar ju oss på landet så det är väl ointressant för dom i Stockholm .
Till saken hur skyddar ni er ?



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Stölder

Tralsmo  
#586191 Hadde inbrott i min verkstad ( i ladugård) för 1,5 år sen . Tog ett antal svetsar, snickerimaskiner(handhållna), alla motorsågar å röjsågar, å en del annat. Värde ca 140tusen plus moms.

Har byggt , gallerportar på insidan av ordinarie portar med lås å skjutbara bommar som sitter invändigt med lås som är skyddade från klipp utifrån. Har lagt ca 30tusen på det i material.
Veckovis med arbete.

Installerat larm som endast larmar mej via sms å mail , om ja inte ä hemma å hör.

Avatar Fallback

Re: Stölder

Sture Andersson  
#586252 Nån som har koll på GPS sökare man sätter på lite dyrare grejer ,vad kostar dom och är det nån avgift löpande,eller är det bara inköp.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stölder

Arvid0  
#586274
Sture Andersson skrev:Nån som har koll på GPS sökare man sätter på lite dyrare grejer ,vad kostar dom och är det nån avgift löpande,eller är det bara inköp.
jag köpte en för cirka 400:- ett kontantkort behöver den. sedan kan man ställa in så att den skickar ett sms om den kommer utanför ert bestämt område du "geofence" eller så ringer/smsar man den och får ett sms tillbaka med position. standbytid 2-3 månader.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).