Skogsmässor

Lantliv på farfars tid i Jonstorp

28 inlägg 15575 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Lantliv på farfars tid i Jonstorp

totte  
#585834 Bara två veckor kvar. :grin:

Synd att det kolliderar med Skogens veteraner på söndagen, men helgen hos Zackows är något jag bara inte kan missa. Hoppas det dyker upp en och annan Sfo:are.

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Lantliv på farfars tid i Jonstorp

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#585864
totte skrev:Bara två veckor kvar. :grin:

Synd att det kolliderar med Skogens veteraner på söndagen, men helgen hos Zackows är något jag bara inte kan missa. Hoppas det dyker upp en och annan Sfo:are.


Tack för påminnelsen. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Lantliv på farfars tid i Jonstorp

källshult  
#585878 Har planerat att göra ett besök där på lördagen ska bli kul

Användarvisningsbild

Re: Lantliv på farfars tid i Jonstorp

totte  
#585924 Vi ses! :-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: Lantliv på farfars tid i Jonstorp

totte  
#587179 Bara för att säkert ingen skall missa det i onödan så tjatar jag en gång till: Nu på lördag och söndag är det dags!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Lantliv på farfars tid i Jonstorp

källshult  
#587870
1569089157_img_20190921_135537.jpg
Har gjort ett besök här i dag och det var mycket trevligt rekommenderar jag varmt om man är intresserad av gamla maskiner. Är själv imponerad av ångmaskiner är härligt att stå och titta på när en sån är igång dom går så tyst och så träffade jag totte och det var trevligt träffa en forummedlem

Användarvisningsbild

Re: Lantliv på farfars tid i Jonstorp

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#588026 Samma här, en mängd trevliga traktorer från 50-och 60-talet. Inklusive totte som deltog i traktorparaden med 2CVtrac 😀. Är det OK att jag lägger ut en bild på ekipaget inklusive förare @totte :?: Framförallt blev jag imponerad av en BM36:a dubbeltraktor med midjestyrning. Inga framaxlar bara bakaxlar med dubbla motorer :-bd :-bd

Användarvisningsbild

Re: Lantliv på farfars tid i Jonstorp

totte  
#588027 Jomen visst th, ös på med bilder!

Kul att träffa er källshult och th, Kärrabol var där också och Erres svärföräldrar, dock icke Erre själv.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Lantliv på farfars tid i Jonstorp

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#588038 Här kommer lite bilder
1569185521_img_1417.jpg

$matches[2]

$matches[2]


Vid den avslutande traktor-pullingen fick arrangörerna lite problem. Vagnen med den flyttbara vikten fick punktering och kördes på bara på ett tomt däck på tillbakavägen, men tävlingen kunde genomföras ändå. Det är häftigt hur man kan justera en gammal Ford-traktor och en Volvo 430 så att de klarar en "full pull" utan problem :-bd

Användarvisningsbild

Re: Lantliv på farfars tid i Jonstorp

halvproffs  
#588057 Tror knappast att det finns andra traktorer som har varit och är så omtyckta som Grållen.

Avatar Fallback

Re: Lantliv på farfars tid i Jonstorp

Palakangas  
#588065
halvproffs skrev:Tror knappast att det finns andra traktorer som har varit och är så omtyckta som Grållen.

Vi hade en grålle diesel när jag var liten. En annan bonde hade en BM 400, nästan ny. Jag tyckte den var såå stor. Fick köra den vid tröskning och orkade knappt trycka ner kopplingen. Jag var tio år. Nu har jag en 400 och tycker den är liten och behändig.

Användarvisningsbild

Re: Lantliv på farfars tid i Jonstorp

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#588084 Här var lite sågar

Användarvisningsbild

Re: Lantliv på farfars tid i Jonstorp

totte  
#588085 Det blev inte så väldigt många bilder det här året, men de som blev har jag lagt upp i min blogg, där jag skrivit en liten berättelse om helgen också: blog/totte/en-helg-pa-zackows-gard_b-8284.html

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).