Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Hydraulkoppling till Wekla timmervagn

7 inlägg 1940 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hydraulkoppling till Wekla timmervagn

Niklas1978  
#585559 Hej.

Jag har ett problem med min timmervagn som kopplas till ATV då jag ska byta slangar och lämnade in dem till Hydroscand som bytte slangarna men när jag fick tillbaka dem så passar inte gängorna. Detta är en kinamaskin och när jag försöker skruva på gängorna så går det ej, endast första gängan tar men de är tätare där de ska skruvas på än det är i den nya kopplingarna.
Motorn sitter på vagnen och även hydraulstyrningen, det är endast strömmen som kopplas till fyrhjulingen för att driva hjulen fram o tillbaka.

Någon som känner till någon övergångskoppling som man kan använda eller likande kopplingar som jag behöver med kinamått?

https://docplayer.se/41238375-Wekla-log ... sning.html

Jag har stått still i 2 år pga att jag ej hittar kopplingar.

Vädjar om hjälp var jag kan köpa dem.



//Niklas



   TS
Användarvisningsbild

Re: Hydraulkoppling till Wekla timmervagn

hemhuggare  
#585579 Då har ju Hydroscand monterat fel kopplingar på de nya slangarna åk tillbaka och få rätt monterade

Användarvisningsbild

Re: Hydraulkoppling till Wekla timmervagn

Niklas1978  
#585595 De säger att de ej har denna standard på gängorna man har i Kina o de trodde de satte på rätt när de tryckte dem.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hydraulkoppling till Wekla timmervagn

hemhuggare  
#585598 Ta en bild på hur det ser ut där de ska sitta det måste gå att lösa på nåt sätt

Användarvisningsbild

Re: Hydraulkoppling till Wekla timmervagn

Göt  
#585610 Kan du inte höra med företaget som säljer vagnen de borde ju kunna få fram...

Användarvisningsbild

Re: Hydraulkoppling till Wekla timmervagn

Göt  
#585612 Hittade telefonnummer till dom som säljer vagnen här http://www.maskinnet.se/maskinnet/kateg ... hp?aid=120

Användarvisningsbild

Re: Hydraulkoppling till Wekla timmervagn

Niklas1978  
#585615 Jag vet att Wekla la av med sin försäljning för ca 4 år sedan. Jag hade även problem med andra av deras maskiner och blev då hänvisad till Bonnet som jag oxå kontasktat.

Jag ska ta lite biler o mäta o lägga upp här under morgondagen.

Tack så länge för alla svar.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).