Traktorer och processorer

Saknad Oljesticka?

10 inlägg 2716 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Saknad Oljesticka?

Jolly  
#584743 Jag har en valmet 6300 och jag märkte vid senaste körningen att det fanns en massa olja på vänster frandäck. Det visade sig att Oljestickan saknades.
Hur kan det gå till egentligen? Har någon varit med om något liknande?



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Saknad Oljesticka?

halvproffs  
#584745 Glömt att sätta tillbaka vid oljekoll?

Användarvisningsbild

Re: Saknad Oljesticka?

Jolly  
#584746 Nej, det var länge sedan jag kollade. I så fall måste jag kört utan ganska länge och det borde ju ha synts.
Annars var det min första tanke också.

   TS
Avatar Fallback

Re: Saknad Oljesticka?

bgl  
#584757 Kolla vevhusventilationen så att det inte är övertryck som petat ut stickan!

Användarvisningsbild

Re: Saknad Oljesticka?

Jolly  
#584766 Hur gör man det?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Saknad Oljesticka?

hemhuggare  
#584768 Starta motorn på tomgång eller halvvarv och håll för oljestickehålet med tummen så känner du ju om det blir tryck Jag vet inte hur vevhusventilationen ser ut på en sån traktor men det finns andra här på forumet som kan hjälpa dig med det

Avatar Fallback

Re: Saknad Oljesticka?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#584769 Om du varit i skogen kan ris plocka bort sticka ev

Användarvisningsbild

Re: Saknad Oljesticka?

källshult  
#584771 Har råkat ut för det själv en gång på en 705 när man kör i skogen och en gren dragit väck olje stickan allt kan hända när man kör i skogen så det krävs mycket skydd på traktorn . Har man då kedjor på framhjulet så dra det med grenar eller fastna det grenar i kedjorna

Användarvisningsbild

Re: Saknad Oljesticka?

Jolly  
#584776 Jag har tänkt på innan att den sitter extremt lätt att komma åt. Kanske är ris eller något sånt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Saknad Oljesticka?

Jolly  
#584780 Man kanske kan såga av själva kroken? Den går ju få upp ändå.
Den var ju inte gratis direkt!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).