Traktorer och processorer

Massey Fergusson 2680

5 inlägg 1879 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Massey Fergusson 2680

Svanström  
#583550 Denna traktor, en Massey Fergusson 2680 årsm 80, med 4900h, 4wd. Kan de vara något att ha? Användnings området för en annan är att dra en 8 ton bandare, köra ved och dra skogsvagn med. 120hk ungefär känns som de skulle räcka, en 6cyl motor sitter i den i.
I normalt bruks skick, helt okej, vad skulle ni säga den är värd?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Massey Fergusson 2680

Avslutat-02  
#583551 Lastare?

Utan lastare så ca 85.000 kr exklusive moms.

Med ca 110.000 kr exklusive moms.

Men lite svårt att säga utan att ha sett maskinen.

Användarvisningsbild

Re: Massey Fergusson 2680

Svanström  
#583562 De är utan lastare. Okej trodde dom låg något högre i pris?

   TS
Avatar Fallback

Re: Massey Fergusson 2680

Avslutat-02  
#583565 Nja det är ju som jag skrev svårt att veta exakt. Men kollar du på mascus.se
Så ser du några för 95.000 kr exklusive moms. Men då hade de gått ca 3600 tim.

Men jag måste ha lite mera information för att sätta ett exakt svar.

Avatar Fallback

Re: Massey Fergusson 2680

LP576  
#583575 En rejäl och slitstark traktor, diffspärr även på framaxeln och mycket kraftig trepunktslyft. Ganska smidig faktiskt.

Kolla dock hur växlingen fungerar, länkaget är komplicerat och kan vara svårt att få glappfritt.

Prisbilden blir mycket ungefärlig, typ 70000-90000kr hos handlare, sannolikt 20% billigare hos icke-handlare. Skicket och däcksutrustningen samt var i landet den säljs brukar avgöra. Handlare i norr begär ofta betydligt högre begagnatpriser jämfört med sina kollegor i söder är min erfarenhet. Tillgång och efterfrågan.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).