Gallring

bjm 350 med nya systemet

14 inlägg 13197 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

bjm 350 med nya systemet

PAEntreprenad  
#319101 Hej e de någon här på forumet som har en bjm med nya mätsystemet? De med längd, diameter, volymräknare och trädslagsväljare?



   TS
Malwa
Användarvisningsbild

Re: bjm 350 med nya systemet

Fredrik Reuter  
#319120 Hej,
Personligen, nej. Men tänkte kolla, finns det någon information om nya BJM 350 som kan läggas upp här (gör det gärna isåfall)?
Jag gick in på deras sajt nu. Tyvärr verkar de glömt att stängt av kommenteringen på artiklarna för de hade några tusen spamkommentarer...
Hoppas någon ansluter som kan ge konkret svar, men tänkte att hade vi mer info kunde vi få igång en diskussion vilket som.

Användarvisningsbild

Re: bjm 350 med nya systemet

PAEntreprenad  
#319133 Ja va hos dom som tillverkar den o kika på en ny så har lite koll på den men hade gärna sett en i drift..

   TS
Avatar Fallback

Re: bjm 350 med nya systemet

haltaolof  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#324964 Dom som tillverkar den har har dom inget förslag eller det är inga sålda?

Användarvisningsbild

Re: bjm 350 med nya systemet

PAEntreprenad  
#325045 De verkade inte sålt någon till krokarna kring Karlstad/Örebro iaf.. Tänkte de kanske fanns någon som köpt ett beg...

   TS
Avatar Fallback

Re: bjm 350 med nya systemet

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#491977 Fortfarande dåligt med respons på forumet om Bjm 350.
Nu ligger en med 9 förval ute på blocket

Avatar Fallback

Re: bjm 350 med nya systemet

haltaolof  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#519539 Ser man på omsättningen för BJM så säljer dom nog inte så mycket.

Användarvisningsbild

Re: bjm 350 med nya systemet

Senox  
#583109 Hej bumbar tråden!

Har själv en BJM350 och funderar på att uppgradera med den nya styrningen. Fick se den live på elmia där de ställde ut tidigare i år och såg att den gick mycket mjukvar och snabbare än min. Någon som har en?

Användarvisningsbild

Re: bjm 350 med nya systemet

LarsMollstedt  
#583170 Hej på er,
Jag var med en dag på elmia och demokörde min farbrors uppgraderade Bjm aggregat.
Uppskattar att den går 20% snabbare än förut.
Finns nu också fler inställningsmöjligheter så man får den att gå mjukt och jämt.
Längdmätningen är mer exakt än förut tack vare att man kan lägga in en inbromsning innan den stannar på rätt längd. Nu finns också möjligheten att sortera så man ser volymen på respektive sortiment.
Programmet gör de själva och killen som har gjort det nya programmet är suverän på att förklara hur det fungerar så man får rätt inställning till maskinen som aggregatet sitter på.

Användarvisningsbild

Re: bjm 350 med nya systemet

Senox  
#594363 Har haft lite strul med den gamla BJM350 som jag köpte begagnat. Planerar beställa en ny med det nya styrsystemet.

Avatar Fallback

Re: bjm 350 med nya systemet

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#594378 Vad för typ av strul?

Användarvisningsbild

Re: bjm 350 med nya systemet

Senox  
#594407 Det har varit lite ditten och datten så diverse komponenter har fått bytas ut. Efter att ha stått över sommaren så ville den inte köra några moment. Troligen något med styrsystemet. Har en bit till gården så det finns inte tid för strul utan måste fungera. Alternativet är att byta till det nya styrsystemet men det är inte gratis heller, och då riskera att något annat strular. Köper jag en ny så tar de den gamla i inbyte. Hur man än vänder sig så har man ändan bak... Men när grejerna fungerar så är de grymma! Har sett en enhet med det nyare styrsystemet och ser en stor skillnad.

Användarvisningsbild

Re: bjm 350 med nya systemet

Folsvikslarsson  
#650524 Får hålla med LarsMollstedt angående deras programmerare, han besökte oss när vi hade lite strul med programmet och är mycket trevlig och hjälpsam.
👍

Användarvisningsbild

Re: bjm 350 med nya systemet

Senox  
#650554 Får uppdatera med att jag köpte en ny enhet (den andra var gammal som gatan). Än så länge så går det bra. Detta trotts att jag kör så grova träd att det är på gränsen för kranen. Suverän hjälp från Ulf på BJM. Är fantastiskt vad stark stegmataren är!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).