Motorsåg och handhållet

Trimmer huvud

13 inlägg 5206 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Trimmer huvud

Mrbe  
#583093 Hej
Hur får jag isär det här huvudet för att fixa till tråden. Jag blir galen 😀.
Tack på förhand



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Trimmer huvud

Avslutat-02  
#583096 Nu var det längesedan jag höll på med dessa.

Men ska man inte sätta fast den i sågen och sedan skruva isär med muttern och ta isär den vägen....

Men det har du säkert provat...

Användarvisningsbild

Re: Trimmer huvud

Mrbe  
#583100 Tänkte lite i dom banorna jag med men jag förstår inte hur man lossar den. Så det kan va så att bulten är till för att både sätta fast hela huvudet plus kåpan över snöret? Har ju fler trimmerhuvuden hemma men där är det ju enkelt med två klackar man trycker in så lossnar allt.

   TS
Avatar Fallback

Re: Trimmer huvud

Avslutat-02  
#583101 Jag har för mig att man ska skruva upp hela huvudet... Ska du fylla på eller rätta till tråden?

Avatar Fallback

Re: Trimmer huvud

Avslutat-02  
#583102 Sprängskiss över trimmy SII....

Användarvisningsbild

Re: Trimmer huvud

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#583104 Montera på sågen med spärr pinnen och spänn för hand. Lossa bulten som är nederst och ta av locket och spolen. Ladda och montera igen, glöm inte o dra ut spärren när du sätter i spolen.

Avlångt hål: Trimmy/TrimmyS
Runt hål: Trimmy SII

Användarvisningsbild

Re: Trimmer huvud

Mrbe  
#583114 Hmm okej. 🙂 Så tillbaka med den på sågen sen ska jag lossa bulten igen. Men ska jag hålla i mot den för hand då Är den felgängad också? Eller skruvar man åt rätt håll då? För annars lossnar ju den från sågen igen. Haha. är på jobbet men får testa när jag kommer hem. Tack för all hjälp

   TS
Avatar Fallback

Re: Trimmer huvud

Piraboin  
#583116 här är instruktioner för trimmer huvudet ett av de slitstarkare som jag känner till men lite mera jobb när tråden har gått in i huvudordet

Användarvisningsbild

Re: Trimmer huvud

Bax  
#583119 Uff, sabla hjärtinfarktsmanick, ett evigt letande efter trådändar och öppnande av huvudet 😤
Jag slängde skiten och bytte till ett huvud med "fasta" trådar.

Användarvisningsbild

Re: Trimmer huvud

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#583121
Mrbe skrev:Hmm okej. 🙂 Så tillbaka med den på sågen sen ska jag lossa bulten igen. Men ska jag hålla i mot den för hand då Är den felgängad också? Eller skruvar man åt rätt håll då? För annars lossnar ju den från sågen igen. Haha. är på jobbet men får testa när jag kommer hem. Tack för all hjälp


Japp. Spänn så gott du kan. Tips är o ricka lite fram o tillbaka så inte pinnen är i spänn mot slutet.
OBS!
Avlångt hål: Trimmy/TrimmyS
Runt hål: Trimmy SII

Trimmy/TrimmyS:
Väck med pinnen o lossa bulten som är ytterst på trimmyS huvet. Det är felgängat där med.

Trimmy SII som beskrivet ovan i Piraboin bilder.
Senast redigerad av Mange ons 21 aug 2019, 16:06, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Trimmer huvud

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#583122 Avlångt hål: Trimmy/TrimmyS
Runt hål: Trimmy SII

Användarvisningsbild

Re: Trimmer huvud

fredrikwidlund  
#722156 För andra med Trimmy SII: Ingenting behöver skruvas på/av osv, ta bara loss huvudet och dra isär locket från huvudet, dvs motsatsen till "Clic" steget ovan. Muttern är inte kopplat till att ta av/på locket från huvudet.

Användarvisningsbild

Re: Trimmer huvud

Järnoxen  
#723315 När jag använde sådana trimmerhuvuden så brukade jag ta handtaget på mutternyckeln och sticka in det i hålet för axeltappen och slå till. Det kanske inte är rätt sätt att göra det men det fungerar alltid.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).