Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Suzuki 750

3 inlägg 2011 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Suzuki 750

CG1  
#58197 Hallå alla.
Skall hämta min nya maskin imorgon med tillhörande Carlmans timmervagn med vajerkran.
Tänkte kolla mer er här inne om ni har något att säga om Suzuki LTA750.
Bra och dåligt allt är välkommet.

Användningområdet kommer vara framörallt för ved till hushållet, men även för att transportera runt sig i skogen lite allmänt. Sedan gör jag ihop med en kompis lite trädfällning för privatpersoner så det blir väll lite lastning av lite små stock i trädgårdar också.
Jag har alldrig använt mindre maskiner till arbete i skogen utan mest traktor med griplastarvagn eller vajerkran så det skall bli intressant och se hur en sådan här liten klarar sig.
Vad är era erfarenheter av just fyrhjuling med tillhörande timmervagn med vajerkran?



   TS
Avatar Fallback

Re: Suzuki 750

bevakare  
#58266 Hallå..vi är också i tagen att köpa en fyrhjuling....suzuki 750 med servo är en av de som vi kollat på.
Vill gärna höra dina åskiter när du fått hem den å kört lite.......!!

Avatar Fallback

Re: Suzuki 750

Qkeeper  
#58615 Hej!

har en Yamaha Grizzly 700 EFI med kranmans 1500 vagn med tillhörande vajerkran. Fungerar utmärkt med vajerkran om man har radiostyrning annars kan du lika gärna dra uypp stockarna för hand. En bra sak som kranman också tagit fram är att du kan svänga kranen utan att lossa kättingarna som håller den på plats.

Och allt detta prat om servo styrning, visst är den fin att köra och väldigt smidigt men finns även nackdelar som att den inte tar upp smällar på samma sätt vilket jag ofta märkt i skogen.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).