Skördare

Ny Valmetskördare

16 inlägg 6635 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ny Valmetskördare

Hälsingefuran  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#58175 Nån som har nån bild på den,vad blir det för nytt på den, vad den ska heta. Ska visas på Elmia så nå ska väl läckt ut.



   TS
Avatar Fallback

Re: Ny Valmetskördare

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#58178 det är nog hemligt :P

Användarvisningsbild

Re: Ny Valmetskördare

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#58209 Pratade med en som har rätt bra insikt som inte nämde nåt om nån skördare. Inte heller några som talat med en försäljare som frågat samma sak fick ut nåt skvaller mer än nytt aggregat o lite smågrejjer.
Men de kan väl vara riktigt hysch hysch då..

Avatar Fallback

Re: Ny Valmetskördare

betula  
#58237 En liten fågel har viskat om ett nytt fint aggregat och dom kör även prov med lasermätning.

Användarvisningsbild

Re: Ny Valmetskördare

skogsjan695xl  
#58261
betula skrev:En liten fågel har viskat om ett nytt fint aggregat och dom kör även prov med lasermätning.


Detta har också hört, de har ju kört ett 350 med lasermätning, det kommer ju bli toppen tror jag när det är fixat allt så det håller, säkerligen lätt att kalibrera.
Måste ju gå att typ, öppna agg fullt skriva in måttet och likadant stängt, borde det inte ställa in sig rätt då, precis som man gör på dasa 380 när man grundkalibrering, säkert fler man gör så på men.

Användarvisningsbild

Re: Ny Valmetskördare

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#58262 Den som väntar på nått gott...
.. väntar kanske till Elmia???

:lol: :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Ny Valmetskördare

Hälsingefuran  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#58265 Vi står i startgroparna o byta maskin, ville ha in en offert på en 941 men får ingen, Valmetsäljaren säger att vi ska åka på elmia så får vi en offert där när vi sett den nya modellen. En annan jag pratat med hade hört nåt om en modell mellan 911och 941. Kanske en upphottad 921. :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ny Valmetskördare

Knegarn  
#58311 Valmets nya namnuppsättning:

Valmet Warrior (krigar i gallringsbuskachen)
Valmet Emperior (härskar i både gallring och slutavverkning)
Valmet Superior (överlägsen i rejäla skogar)


Dessa namn har min helt ointresserade flickvän hittat på en kväll när hon satt brevid mig när jag kolla genom modellserien på hemsidan, hon tyckte dom hade så tråkiga modellnamn :D

Avatar Fallback

Re: Ny Valmetskördare

Jesper  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#58322 Vad jag vet kommer det två nya skördare, en ny skotare och två nya aggregat.
Säljarna var uppe i Umeå på information i tisdags tror jag.
Iaf en av skördarna borde alla kunna räkna ut hur den kommer att bli med tanke på hur vilken uppmärksamhet 1170 har fått.
Samma med skotaren med tanke på 1010...

Precis som alla andra vet jag inte säkert, men det jag hörde om de här nya modellerna då lät väldigt logiskt. Aggregaten är ju bara ersättare till gamla modeller. Däremot den andra skördaren var ganska otippad, en epok kommer att gå i graven :shock: ..

Avatar Fallback

Re: Ny Valmetskördare

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#58375 De finns nog inget roligare än sånna här trådar. Det gissas hej vilt och vissa har alla rätt och andra har inga rätt, men kul är det o läsa iaf :grin:

Användarvisningsbild

Re: Ny Valmetskördare

GremoNiclas  
#58472 En beståndsgående med kran på hytten vore nått kanske!?

Användarvisningsbild

Re: Ny Valmetskördare

Fredrik Reuter  
#58475 Spännande!
701:an pånyttfödd i ny tappning, det vore nåt det! :wink:

Avatar Fallback

Re: Ny Valmetskördare

Jonas Nilsson  
#59032 det är ju inte många dagar kvar till elmia nu så det är bara o vänta o se

Användarvisningsbild

Re: Ny Valmetskördare

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60013 Hehe.. nu e det ju tydligen bråttom med 901TX:

http://shop.mediahandler.se/pdf/komatsu ... 0905v1.pdf

- På första bilden ser den ju fiiin ut - med 700/34bakhjul + 24" boggie, men med en CRH18 kran..
- scrollar man ner, ser man en maskin med CRH15 (dekaltrimmad/maskerad?), 24"boggie MEN de små, gamla bakhjulen..

sen verkar ju specen vara lite skum - ska väga 17 ton, asså mer än 911.4, å dom har blandat fram/bak axel med dimensioner etc. å så står det CRH16 med 170 kNm lyftkapacitet, å det duger väl.

Någon som har testat denna prototyp?? verkar vara en hyffsat mysig gallrings maskin, om den är liiite lättare än 17 ton...

Användarvisningsbild

Re: Ny Valmetskördare

rocky  
#60527 Vad står TX för?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).