Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2585 inlägg 679906 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

machonisti  
#582415
DanK skrev:Hmm, nu ska jag bara komma över att jag har en Poclain =))

Sök trådar på maskinisten angående som Påklaini skrivit får du tillgång till mina fadäser och triumfer

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#582431
JörgenO skrev:Bensinkranar måste vara världens dummaste uppfinning.
Vem kom ens på idén? Jag menar " Hallå, låt oss uppfinna något som stänger flödet mellan motor o bensintank som alla kommer att glömma "
Nä, vi ekonomer skulle ha mer att säga till om, då hade sådana onödiga extrakostnader blivit bortrationaliserade direkt!


Nja, måste protestera lite här. Det inträffar att flottörförgasare kan hänga sig lite. När man kör släpper det oftast, men om där är nåt litet korn i nålventilen när man stannar den så står den sen och läcker. Inte mycket men tillräckligt för att tanken skall vara tom nästa dag. Råkat ut för det när jag glömt att stänga kranen.

Värre om det är en fyrtaktare med fallförgasare. Då får man ner soppan i vevhuset så det späder ut oljan. Så bensinkranar är inte så dumma i vissa lägen. Råkat ut för det när jag glömt att stänga kranen.

Gäller när förstås endast om man har självtrycksmatning från överliggande tank.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JörgenO  
#582437
JörgenO skrev:Bensinkranar måste vara världens dummaste uppfinning.
Vem kom ens på idén? Jag menar " Hallå, låt oss uppfinna något som stänger flödet mellan motor o bensintank som alla kommer att glömma "
Nä, vi ekonomer skulle ha mer att säga till om, då hade sådana onödiga extrakostnader blivit bortrationaliserade direkt!


Den där JörgenO verkar inte 100% seriös i sitt inlägg🤔 Kanske är han bitter med tanke på de 100+ ggr han dragit iväg med moppen/mcn/crossen bara för att hosta till o stanna efter några 100m. Kanske bekvämare att skylla på dum kran än inadekvat hjärna? \:d/

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

tallen100  
#582442
JörgenO skrev:
Den där JörgenO verkar inte 100% seriös i sitt inlägg🤔 Kanske är han bitter med tanke på de 100+ ggr han dragit iväg med moppen/mcn/crossen bara för att hosta till o stanna efter några 100m. Kanske bekvämare att skylla på dum kran än inadekvat hjärna? \:d/

Här är en som gjort tvärs om många gånger, glömt att stänga kranen och inte kommit en meter....... :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Erre  
#582454 Skruvat med bågen idag.
Fotpinnarna är hårda och vassa.

Satt på knä bredvid hojen och tappade en skruv till förgasaren ner i det magiska golvet.

Reflexmässigt så dök man ner för att se vart den tog vägen och skallar såklart fotpinnen. ☹️

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#582460 Ajj, fast jag kunde inte låta bli att le lite när jag ser detta. Hoppas inte mer än självkänslan blev skadad?
Kan tänka mig att du undrade vad det var som bet dig?!

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Erre  
#582461 Inget skadat.
Bara att skaka av sig.

Men först så får man ju sno ett plåster av barnen för att hindra blodflödet. :mrgreen:


Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#582463 Aha, ett camo-plåster?

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Erre  
#582465
DanK skrev:Aha, ett camo-plåster?

Jagar sällan panda. :grin:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

tallen100  
#582467 Aj då :x
Men gick det bra med handen, eller hann du få tag i något annat och klappa till fotpinnen med :d :wink:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#582476 Aha! Så det där med MC och hjälm gäller alltså inte bara vid själva körningen, utan även vid all MC-mekning? 🧠 :grin:
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#582485 Men på det golvet där skulle jag nog absolut inte
skruvat förgasare, @Erre ^#(^
Svårt nog när jag tappar dom små fulingarna ner på mitt
gjutna golv där det som oftast är bra sopat :wink:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Erre  
#582490 Du har helt rätt @JensSkoog
Jag var för lat för att rulla iväg den någon annanstans. ☹️.

@Niking
😂.
Mm.

@Tallen
😂.
Jag gör inte samma groda 2 gånger i rad.
Läste bara ett par högst okristliga meningar. x_x %-(

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#584689 Nära att jag fick lägga in en bild i denna tråden idag... :-ss
Körde lite grus i frontskopan, hade skopan lite för högt lite ojämnt underlag.... Med resultatet att traktorns ena bakhjul lyfte lite och stod och vägde en stund tills jag i panik sänkte skopan...

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#584719
Slang

Vedmaskinen slutade mata fram från stockbordet, så jag öppnade alla luckor och började klura, sen tog jag ett steg bakåt och råkade se att en hydraulkoppling lossnat och satte tibax den enkelt och fick skruva tibax och bära verktyg osv, bara en timme förlorad, tur att det kommer nya.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).