ATV och UTV i skogen

Polaris 570 eller suzuki king quad

29 inlägg 13923 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Polaris 570 eller suzuki king quad

343R  
#574238 Tänkte bara säga att det blev en helomvändning när jag fick provköra can am 450 6x6! Helt klart den smidigaste 6x6 jag kört och till en kanonpris 👍
För mina behov så passade den perfekt 😁

   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Polaris 570 eller suzuki king quad

skogsmatte  
#574239 Grattis! Coolt med 6x6 :-)

Avatar Fallback

Re: Polaris 570 eller suzuki king quad

Ent  
#574242 Se där, välkommen i Can-Am-världen. Är den traktorreggad? 2019 eller 2020?

Avatar Fallback

Re: Polaris 570 eller suzuki king quad

343R  
#574270 Det är en 2019 modell. 2020 tror jag släpps i februari.
Japp den är traktorreggad 👍 skönt att slippa köra "olagligt" om man skulle råka ut för en krock eller liknande.

   TS
Avatar Fallback

Re: Polaris 570 eller suzuki king quad

Ent  
#574290 Visst har den elektronisk gas med tre körlägen så att det går att krypköra riktigt smutt? Är sexhjulingarna månntro lägre växlade än motsvarande fyrhjuling?

Avatar Fallback

Re: Polaris 570 eller suzuki king quad

343R  
#574319 Den har två olika körlägen. Samt att pro modellen har en ännu lägre växlad lågväxel

   TS
Avatar Fallback

Re: Polaris 570 eller suzuki king quad

björken  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#580792
343R skrev:Den har två olika körlägen. Samt att pro modellen har en ännu lägre växlad lågväxel

Har du kört lite med den nu, är du fortfarande nöjd?

Avatar Fallback

Re: Polaris 570 eller suzuki king quad

343R  
#581520 Japp har hunnit testa den lite mer och är fortfarande supernöjd! Går stabilt i skogen. Enda negativa är att ena fotsteget sprack på andra skogsturen. Men det är tydligen can-am standard... riktigt praktiskt med flaket 👍 servon är fantastisk och effekten i motorn räcker verkligen till för mitt behov.
Har köpt "höjningsringar" Till framfjädrarna för att få lite högre markfrigång samt att den inte ska säcka ihop lika mycket när jag ska ploga i vinter

   TS
Avatar Fallback

Re: Polaris 570 eller suzuki king quad

Ent  
#581715
343R skrev:Japp har hunnit testa den lite mer och är fortfarande supernöjd! Går stabilt i skogen. Enda negativa är att ena fotsteget sprack på andra skogsturen. Men det är tydligen can-am standard... riktigt praktiskt med flaket 👍 servon är fantastisk och effekten i motorn räcker verkligen till för mitt behov.
Har köpt "höjningsringar" Till framfjädrarna för att få lite högre markfrigång samt att den inte ska säcka ihop lika mycket när jag ska ploga i vinter


Jo den där spruckna kanten vid fotsteget känner man till... Kan inte begripa att BRP säljer eftermarknadsskydd som inte skyddar ordentligt. Enligt sägen så brukar samerna direkt kapa bort utstickande kanter för slippa att det hakar fast och spricker.

Iron Baltic har skydd i tjockplast som går hela vägen ut och till något lägre pris, men när jag nu köpte BRPs så får det vara bra med dem.

De där höjningsringarna, var köpte du dem och vad kostade? Bild?

Avatar Fallback

Re: Polaris 570 eller suzuki king quad

343R  
#581812 Köpte på ebay. Sökte efter "lift kit" can-am 450. Kostade typ 200kr

   TS
Avatar Fallback

Re: Polaris 570 eller suzuki king quad

Ent  
#581861
343R skrev:Köpte på ebay. Sökte efter "lift kit" can-am 450. Kostade typ 200kr


Hmmm, hittar inte sådär direkt? Finns diverse kit för större pengar och för andra modeller. Har du en länk?

Avatar Fallback

Re: Polaris 570 eller suzuki https://rover.ebay.com/rover/0/

343R  
#581994 Tror det var dessa

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 3640747546

   TS
Avatar Fallback

Re: Polaris 570 eller suzuki https://rover.ebay.com/rover/0/

Ent  
#582009

Tackar! Är de bara avsedda att sitta fram eller funkar de även bak?

Edit: det är förstås skillnad på 4 kontra 6-hjuling så det kan ju vara svårt att veta.

Avatar Fallback

Re: Polaris 570 eller suzuki king quad

343R  
#582065 Är avsedd att sitta både fram och bak. Kommer dock bara montera fram på min

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).