ATV och UTV i skogen

Mutter variator grizzly!

9 inlägg 2459 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Mutter variator grizzly!

_tobbe_  
#581830 Muttern på primären på min grizzly 600 lossnade igår. Har någon koll på hur många Nm den ska dras med?



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Mutter variator grizzly!

Ängagärdet  
#581892 Kör fast den med en muttermaskin så sitter det sen. Behövs inte så hårt, en 5,8 slag sådär.

Användarvisningsbild

Re: Mutter variator grizzly!

Stampep  
#581901 Kolla med nån Yamaha handlare om du inte hittar, det där ska man vara lite noga med.
Använd inte mutterknack på vevaxlar, kan sabba gängor eller i värsta fall skapa spänningar så det blir utmattningsbrott i veven

Användarvisningsbild

Re: Mutter variator grizzly!

_tobbe_  
#581905
Stampep skrev:Kolla med nån Yamaha handlare om du inte hittar, det där ska man vara lite noga med.
Använd inte mutterknack på vevaxlar, kan sabba gängor eller i värsta fall skapa spänningar så det blir utmattningsbrott i veven
Våran yama handlare här har slagit igen så tänkte se om någon här hade info. Nä mutterknack går bort.

   TS
Avatar Fallback

Re: Mutter variator grizzly!

Avslutat-02  
#581909 Nu ska jag göra mig dum, men är motorn lika som rotax motorerna? polaris använder sådan.

Isåfall så är momentet mellan 90-110 Nm.

Användarvisningsbild

Re: Mutter variator grizzly!

Ängagärdet  
#581962 Ja, jag har ju bara haft verkstad för japanskt atv märke i 10 år, så vad vet jag... :-b

Användarvisningsbild

Re: Mutter variator grizzly!

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#581964
Ängagärdet skrev:Kör fast den med en muttermaskin så sitter det sen. Behövs inte så hårt, en 5,8 slag sådär.


Kört så i 10 år på mina olika maskiner (Artic Cat). Fungerar utmärkt och verkstan gör likadant.

Användarvisningsbild

Re: Mutter variator grizzly!

_tobbe_  
#581966 Ringer en yamaha verkstad och kollar. 100 och 140 Nm är det jag hittat men det är på nyare modeller.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mutter variator grizzly!

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#582207 Berätta gärna vaf du landade i. Särskilt hur du får ditt muttern utan mutterdragare? På mina finns då inget mothåll.
Vill man vara extra noga så finns ju momentstavar och sätta mellan. Köpt mina på biltema, helt ok

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar