Motorsåg och handhållet

val av motorsåg??

132 inlägg 17025 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: val av motorsåg??

Avslutat-02  
#577429
Björn T skrev:Är du säker att det inte var spegel du tittade i ? Med tanke på monster =)) =)) :-bd


Jag skrev monster inte missfoster...
:lol: :lol:

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: val av motorsåg??

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#577476
anersimyra skrev:Lite dyr men annars är en analog Dolmar en riktig kanonsåg, och i skepnad av en Solo så är den riktigt snygg också.. :-bd ....https://www.maskinklippet.se/motorsag/s ... -motorsag/

Finns i blått med tror jag..

Användarvisningsbild

Re: val av motorsåg??

Atlas50  
#579458 Hej igen!
semester utomlands med krånglande lösenord gjorde mig en smula anonym ett tag!
den annonsen på stihl 661 svarade jag på men han verkar sälja husky 472 och stihl 462 W oxå.....det jag hade kontakt med denna killen....så osar det stöldgods...har anmält till blocket!!
Mvh Magnus

   TS
Avatar Fallback

Re: val av motorsåg??

Avslutat-02  
#579465 Då får vi hoppas att någon sätter stopp för den verksamheten....

Användarvisningsbild

Re: val av motorsåg??

Atlas50  
#579469 "Nästan" helt nya motorsågar till vettiga priser....med olika namn som säljare ...utan tel nr och förskottsbetalning på sågarna-----bedrägeri el stöldgods som skavts lite för att verka körda 2 minuter till reducerade priser....sök motorsåg på blocket 22.19 och 22.30 igår....samma nisse som ville sälja 661an.
Hoppas inte någon blir drabbad förutom ev den stackaren som blivit av med sågarna!!
Läggdags....
Mvh Magnus

   TS
Avatar Fallback

Re: val av motorsåg??

Tosca  
#579501 Större sågar är relativt få på blocket, jag spanade ett halvår innan jag köpte ny istället. Mer än halva priset för en såg som man varken vet skick, timmar eller skötsel på - då känns det bättre med en ny med garantier.
Mitt val föll på en Hq 576, en 70-kubikare med datorstyrd förgasare.

Användarvisningsbild

Re: val av motorsåg??

Atlas50  
#579632 Jag ska åka till mullhyttans såg och cykel och känna på lite sågar.....känner mig lite sugen på en 661a...till mångas förtret här tror jag...men men...ska inte ropa hej förrän jag kännt pulsen på mullhyttans killar ordentligt och kännt på lite olika sågar.
Mvh Magnus

   TS
Avatar Fallback

Re: val av motorsåg??

Avslutat-02  
#579635 Gör så, det är en såg med klös i.
Spelar väl ingen roll, vad andra tycker det är ju du som ska brumma....

Användarvisningsbild

Re: val av motorsåg??

Atlas50  
#579641 visst e det så....Sökte lite tips härinne och 661an verkar bra...dock så sågar jag så lite så lägga 2500 extra på handtagsvärme gör jag inte.
Det e väl enda skillnaden med W efter modellnamnet väl?

   TS
Avatar Fallback

Re: val av motorsåg??

Avslutat-02  
#579643 Det var en saftig skillnad.
Där håller jag med dig, skillnad om du skulle hugga varje dag i kyla.

Avatar Fallback

Re: val av motorsåg??

Hema  
#579686
vinterrojarn skrev:Det var en saftig skillnad.
Där håller jag med dig, skillnad om du skulle hugga varje dag i kyla.

Nästan än viktigare när det är regn/blötsnö, så man har en chans att torka handskarna. 👍

Men om du Inte bryr dig om handvärme, så går det att köpa MS500i utan värme runt 10.000:- från England.

Avatar Fallback

Re: val av motorsåg??

Avslutat-02  
#579688 Förr skulle jag alltid ha handtagsvärme men efter att ha huggit två vintrar utan men med koja istället så märkte jag att handskarna klarade sig bättre utan, byte varannan tank.

Gäller alla garantier och reklamationer om man beställer ifrån utlandet?

Är verkligen återförsäljaren tvungna att utföra service enligt garanti avtalen?

Det diskuterades på Hva för ett bra tag sedan, och då var det valfritt för återförsäljaren.....

Avatar Fallback

Re: val av motorsåg??

Värmlänning  
#579689
Hema skrev:
vinterrojarn skrev:Det var en saftig skillnad.
Där håller jag med dig, skillnad om du skulle hugga varje dag i kyla.

Nästan än viktigare när det är regn/blötsnö, så man har en chans att torka handskarna. 👍

Men om du Inte bryr dig om handvärme, så går det att köpa MS500i utan värme runt 10.000:- från England.

Håller med dig Hema (angående regn)!

Avatar Fallback

Re: val av motorsåg??

Avslutat-02  
#579694 Men varför är stihls värme så pass mycket dyrare ?

Brukar ligga runt 1000-1500 kr...extra..

Avatar Fallback

Re: val av motorsåg??

Hema  
#579704
vinterrojarn skrev:Förr skulle jag alltid ha handtagsvärme men efter att ha huggit två vintrar utan men med koja istället så märkte jag att handskarna klarade sig bättre utan, byte varannan tank.

Gäller alla garantier och reklamationer om man beställer ifrån utlandet?

Är verkligen återförsäljaren tvungna att utföra service enligt garanti avtalen?

Det diskuterades på Hva för ett bra tag sedan, och då var det valfritt för återförsäljaren.....

Jag vet inte, helt klart värt att kolla upp. Blir väl inte enklare om nu blir en Brexit.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).