Motorsåg och handhållet

stihl 251

7 inlägg 3410 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

stihl 251

Camaro1969  
#579068 jag är dåligt insatt i motorsågsmodeller i allmänhet och stihl i synnerhet.

jag har tänkt köpa en husqvarna 550xpg, den går på 6500-7000 nånting..

såg på granngården att dom hade stihl 251 med 50% rabatt kostade den då 3295:-

är det ett vettigt alternativ med tanke på pengen kanske?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: stihl 251

Pertan69  
#579089 Vad ska du ha sågen till?

Kapa ved på backen och fälla lite träd så räcker stihl 251 mer än väl, proffsen kommer snart med exakt hur det ligger till.
Stihl 251 som jag själv har är en bra hobbymaskin, kanske den bästa, haft den i två år och den startar alltid, varvar på ordentligt och gör alltid mig glad att köra med den, gumman blir alltid lite orolig när den kommer fram, det fälls alltid lite mer än vad som var tänkt.

Hva 550xpg är en proffssåg, jämförbar med stihl 261.

Avatar Fallback

Re: stihl 251

Avslutat-02  
#579101 Då väntar vi på proffsen lite till så svarar jag min åsikt så länge... :-bd

Köp gärna en stihl 251, bra såg med den styrka och kraft som behövs för att fixa de flesta skogsjobb.

En hva 550 är inget annat än en data broiler... =))

Nä då den sågen duger men allt är som vanligt, vad man ska ha sågen till.

Ska jag hugga ved och kanske frötall någon gång så duger stihlen gott och väl.

Avatar Fallback

Re: stihl 251

Avslutat-02  
#579107
Camaro1969 skrev:jag är dåligt insatt i motorsågsmodeller i allmänhet och stihl i synnerhet.

jag har tänkt köpa en husqvarna 550xpg, den går på 6500-7000 nånting..

såg på granngården att dom hade stihl 251 med 50% rabatt kostade den då 3295:-

är det ett vettigt alternativ med tanke på pengen kanske?



Kolla så granngården verkligen har denna såg hemma, så det inte är som för flera andra på forumet, att de inte finns hemma.

Användarvisningsbild

Re: stihl 251

Camaro1969  
#579223 då får det bli 550 ändå =) vill ha proffsgrejjer.. men köper nog gamla modellen och inte mark2

köpte en stihl 201 ifjol, riktigt bra såg, men känns som man plågar den när man tar större träd, då kapar jag kubbar istället för att försöka ta hem stockar av björk på +50cm inte så kul me lilleplutten...

sen är det sågverk under uppförande så jag gissar jag kommer behöva en större såg än stihl 201

   TS
Avatar Fallback

Re: stihl 251

Avslutat-02  
#579225
Camaro1969 skrev:då får det bli 550 ändå =) vill ha proffsgrejjer.. men köper nog gamla modellen och inte mark2

köpte en stihl 201 ifjol, riktigt bra såg, men känns som man plågar den när man tar större träd, då kapar jag kubbar istället för att försöka ta hem stockar av björk på +50cm inte så kul me lilleplutten...

sen är det sågverk under uppförande så jag gissar jag kommer behöva en större såg än stihl 201



Snart kommer proffsen och talar om att då behöver du en hva 3120 eller stihl 881.
=)) :wink:

Användarvisningsbild

Re: stihl 251

Camaro1969  
#579229 en 3120 står på inköpslistan... men bara som en kul å ha pryl... :ymparty:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).