Motorsåg och handhållet

Jonsered RS 51 manual?

21 inlägg 7786 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Jonsered RS 51 manual?

Avslutat-02  
#579106 Då är det bara att kolla kolven....

Jag håller tummarna att det är bränsleslangen....

Hur många gånger drog du efter att bränslet tagit slut?
Så den verkligen fått bränsle.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Jonsered RS 51 manual?

Pertan69  
#579112
vinterrojarn skrev:Då är det bara att kolla kolven....

Jag håller tummarna att det är bränsleslangen....

Hur många gånger drog du efter att bränslet tagit slut?
Så den verkligen fått bränsle.

Drog säkert 20gånger, hade det varit slangen då hade den väl läckt om jag tankat? men stiftet var snustorrt trodde det var värmen, en tanks jobb kan väl inte vara så stressigt och det var inte gasen i botten, gick runt och småfifflade lite fick lite plasttråds trassel en par dussin gånger.

Men jag ska kolla imorgon, kräket borde väl starta om än gå pissigt om den värmenypt

   TS
Avatar Fallback

Re: Jonsered RS 51 manual?

Avslutat-02  
#579125 Har varit med om att det blir som ett värmelås i tanken vid höga temperaturer ute...

Avatar Fallback

Re: Jonsered RS 51 manual?

bgl  
#579128 Har du tumgas eller pekfingergas med separat stoppknapp?

Avatar Fallback

Re: Jonsered RS 51 manual?

Avslutat-02  
#579156
bgl skrev:Har du tumgas eller pekfingergas med separat stoppknapp?


Det är vridvajer på den modellen som TS har. Lika som hva. En tidigare modell än pekfinger gas.

Avatar Fallback

Re: Jonsered RS 51 manual?

bgl  
#579158 Jag har en med tumgas som numera bara används sommartid med trimsnöre hemmavid. Den stannar också enstaka gånger när man släpper gasen. Vill den inte starta kan man prova att upprepade gånger trycka gasen mot stoppläget före nästa startförsök.Om det inte hjälper lägger man sågen på backen och gasar samtidigt som startsnöret dras, verkar alltid hjälpa med något av dessa knep.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).