Socialt (mer om oss)

Dagens Video

946 inlägg 191147 visningar 62 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens Video

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#576037
Erre skrev:http://www.youtube.com/watch?v=XGdEPjWmwNk


Var varmt att kapa loss för skördaren idag.


Du behöver ett svalkande dopp efter det där passet. #:-s

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens Video

stegmaster  
#576083 Man fatter att verkligen att det blivit allvor när man måste ta hjälp av denna för att röja snö. :surp:
Kolla på sluten när han kanar med den. :wink:


Användarvisningsbild

Re: Dagens Video

JensSkoog  
#576231 En sådan hund skulle jag gärna haft i gården om jag bodde i "björneland"
https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... rna-trygge

Användarvisningsbild

Re: Dagens Video

totte  
#578476 Videon om Oppgangssaga i Aursfjord var det synd om den skulle ligga och drunkna i den här trådens flöde så jag flyttade den till Skogshistoria: Slurfi - Oppgangssaga i Aursfjord

Användarvisningsbild

Re: Dagens Video

Fredrik Reuter  
#578578 Duse Udde, Vänern utanför Säffle ikväll.
Det var en sådan kväll man inte vill ska ta slut. 24 grader i vattnet.


Användarvisningsbild

Re: Dagens Video

totte  
#578632 Mycket vackert! :-bd

Förutsatt att man stänger av den malande, själlösa musiken. Varför skall nästan alla filmklipp numera ljudsättas med denna massproducerade, totalt onjutbara musiksmörja? :((


Användarvisningsbild

Re: Dagens Video

Torbjörn Johnsen  
#578635
totte skrev:Mycket vackert! :-bd

Förutsatt att man stänger av den malande, själlösa musiken. Varför skall nästan alla filmklipp numera ljudsättas med denna massproducerade, totalt onjutbara musiksmörja? :((



Det enkla svaret på detta är att bra musik (all ”normal” musik) har ett starkt upphovsrättsskydd. D v s att man inte får använda någons musik utan att betala för det. Dessutom då finns en stark organisation (STIM) som övervakar och debiterar för ev användning av upphovsrättsskyddad musik. Youtube har bra koll på detta och de uppmärksammar snabbt om man publicera en video med innehåll som har upphovsrättsskydd.

Samtidigt så erbjuder Youtube tillåten ”musik” som man enkelt kan ladda ner och använda. Det mesta av denna gratismusik är tyvärr då ganska trist och enahanda :-b
Senast redigerad av Torbjörn Johnsen sön 28 jul 2019, 15:15, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens Video

JensSkoog  
#578641 Lösningen är snubblande nära: Stäng av ljudet på videoen och mata på
själv med "Finlandia," Jussi Björling eller Vikingarna från You Tube :lol:

Avatar Fallback

Re: Dagens Video

Avslutat-02  
#578642 Finlandia =)) ....

Användarvisningsbild

Re: Dagens Video

JensSkoog  
#578643 Ja, Finlandia är så vacker att den passar överallt, från Svenska dalar till
Norska högfjäll och Finska sjöar, men kanske inte till video från en sydhavsö :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens Video

totte  
#578701
Torbjörn Johnsen skrev:Det enkla svaret på detta är att bra musik (all ”normal” musik) har ett starkt upphovsrättsskydd.


Torbjörn Johnsen skrev:Samtidigt så erbjuder Youtube tillåten ”musik” som man enkelt kan ladda ner och använda. Det mesta av denna gratismusik är tyvärr då ganska trist och enahanda :-b


Jodå, jag vet detta mycket väl. Får omformulera frågan lite, varför i hela friden musiksätta överhuvudtaget när det inte går att använda annat än denna fasansfulla smörja. Är det så illa numera att folk bryter ihop av några minuters tystnad?

Avatar Fallback

Re: Dagens Video

Avslutat-02  
#578702 Nä sekunder........

Användarvisningsbild

Re: Dagens Video

halvproffs  
#578705 :-b[/quote]

Jodå, jag vet detta mycket väl. Får omformulera frågan lite, varför i hela friden musiksätta överhuvudtaget när det inte går att använda annat än denna fasansfulla smörja. Är det så illa numera att folk bryter ihop av några minuters tystnad?[/quote]

Det är inte som grannens katter? Grannen sa att katterna vill ut när han spelar musik.
Du spelar väl för högt, sa jag. Nä, det är katterna som är omusikaliska blev svaret! :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Dagens Video

Avslutat-02  
#578706 :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Dagens Video

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#578715
totte skrev:Videon om Oppgangssaga i Aursfjord var det synd om den skulle ligga och drunkna i den här trådens flöde så jag flyttade den till Skogshistoria: Slurfi - Oppgangssaga i Aursfjord

Tack Totte, givetvis borde jag insett att videon behöver en egen tråd.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).