Traktorer och processorer

Problem elektroniska huvudströmbrytare NH TLA

7 inlägg 6152 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Problem elektroniska huvudströmbrytare NH TLA

339  
#578270 Jag har haft lite trassel med den elektriska huvudbrytaren som sitter på pluskabeln mellan batteriet och startmotorn. Någon som haft liknande bekymmer? Verkar som att kretsen inte sluter ibland och allt är strömlöst.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Problem elektroniska huvudströmbrytare NH TLA

Bosse1  
#578368 Hade nåt liknande,borrade upp den och insåg att det var bara ingenjörsrappel kastades bort och ersattes med en manuell.

https://www.biltema.se/bil---mc/elsyste ... 2000020071

Användarvisningsbild

Re: Problem elektroniska huvudströmbrytare NH TLA

Bert1  
#578447 Har haft liknande problem på Valtra med.
Ibland hjälper det och ha de påslagen och sen knacka på den.
Blev värre och värre allrahelst när man kört hårt och stängt av en kort stund slutade med att jag bytte den

Avatar Fallback

Re: Problem elektroniska huvudströmbrytare NH TLA

alfha  
#578595 Vi hade något liknande problem på vår valtra. Man fick slå av och på några gånger. Blev samma fenomen som Bert1 beskriver.
Vi har upptäckt att det gäller att ha bra kontakt med batteriet annars blir felet värre.

Användarvisningsbild

R ae: Problem elektroniska huvudströmbrytare NH TLA

Japan  
#578597 Vet av erfarenhet att många brytare på just dessa traktorer var dåliga från början. Det byttes leverantör efter ett tag. Fukt kom in men inte ut så problemet med vissa blev ännu större vid kyla. Byt!

Användarvisningsbild

Re: Problem elektroniska huvudströmbrytare NH TLA

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#578687 Hört om exakt samma fukt/is problem på grävmaskiner.
Jag hade när traktorn var ny en störning pga färg mellan kabel och jordpunkt, slarv vid montage helt enkelt.
Det löstes enkelt med kniv och spray.

Avatar Fallback

Re: Problem elektroniska huvudströmbrytare NH TLA

339  
#578690
Slurfi skrev:Hört om exakt samma fukt/is problem på grävmaskiner.
Jag hade när traktorn var ny en störning pga färg mellan kabel och jordpunkt, slarv vid montage helt enkelt.
Det löstes enkelt med kniv och spray.


Tack för alla svar grabbbar! 👍

Peppar, peppar men det verkar vara glapp jord här med! Rengjort och putsat jordningen och nu verkar det fungera! :-bd

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).