Socialt (mer om oss)

Vad gör ni i värmen??

76 inlägg 9034 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i värmen??

tallen100  
#578399
DanK skrev:Fick inspiration av dig @macho och försöker nu starta min Poclain efter att den har blivit stående några år. Ännu inte lyckats men då det finns köpsugna på maskinen så måste jag göra litet seriöst försök igen, men det blir i morgon.
@macho har du fått igång din maskin?

Visste man inte bättre skulle man kunna tro att det sitter Macrulloc motorer i dom där :d :wink:

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i värmen??

mooos73  
#578415 SMHI tror på +34 grader här idag så det blir nog "rast/vila på stället" idag......

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i värmen??

Avslutat-02  
#578418 Bytte bromsrör igår, så idag blir det nog,

Ads givare att byta, sedan en service och klippa gräset.

:-bd

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i värmen??

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#578421 Springer orientering... Rekommenderas inte i 30 grader.

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i värmen??

Palakangas  
#578422 Sitter i lunchrummet på jobbet. Alldeles ensam med en smörgåstårta :grin:

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i värmen??

Avslutat-02  
#578426 De är rätt, lördag och smörgåstårta.... :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i värmen??

JensSkoog  
#578451 Snickrar i solväggen :((

Måste ha gjort undan såpass att vi kan ta emot familjen nästa lördag under tak och i tätt bygge
då vi ska fira att sommaren har fört med sig att frun har blivit 60, vi har varit gifta i 25 år, och
jag ska bli 70(om värmen inte dräper mig??) :-ss

(På sjuttioårsdan, 17 augusti, är det öppet hus i skogen, med
korv, öl och bågskjutning där alla är hjärtligt välkomna. :lol:

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i värmen??

Avslutat-02  
#578461
JensSkoog skrev:Snickrar i solväggen :((

Måste ha gjort undan såpass att vi kan ta emot familjen nästa lördag under tak och i tätt bygge
då vi ska fira att sommaren har fört med sig att frun har blivit 60, vi har varit gifta i 25 år, och
jag ska bli 70(om värmen inte dräper mig??) :-ss

(På sjuttioårsdan, 17 augusti, är det öppet hus i skogen, med
korv, öl och bågskjutning där alla är hjärtligt välkomna. :lol:



Eftersom det är en vecka dit så har jag tid att be för fint väder åt er.

Hoppas allt blir härligt och ni får en trevlig stund tillsammans. :-bd

Jens 70 år är ingen ålder på en bock :d

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i värmen??

Brozzlaren  
#578469 En fläkt på golvet, laptop på magen, vätska inom bekvämt räckhåll och sedan är det bara att hänga med på forumet. En stor tröst i dessa tider.
Det är väl bara ormar och ödlor som ber om den här värmen.

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i värmen??

Avslutat-02  
#578475 Pott tränar yngsta dottern.
Och njuter av vyn, och kanske en öl eller två.... alkohol fri på dagarna.

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i värmen??

isteskog  
#578478 Har varit och röjt en tank .... rekommenderas ej ..... 👎

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i värmen??

macho  
#578482
DanK skrev:Fick inspiration av dig och försöker nu starta min Poclain efter att den har blivit stående några år. Ännu inte lyckats men då det finns köpsugna på maskinen så måste jag göra litet seriöst försök igen, men det blir i morgon.
har du fått igång din maskin?
Icke!
Den går på startspray men får inte upp bränsle till alla spridare. Öppnade luckan på pumpen och kunde konstatera otroligt mycket skit med tanke på allt renlighetssnack. Börjar misstänka att den inte går igång på det gamla bränslet. För den ryker och hjälper till lite lite ibland.

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i värmen??

Avslutat-02  
#578484
macho skrev:
DanK skrev:Fick inspiration av dig och försöker nu starta min Poclain efter att den har blivit stående några år. Ännu inte lyckats men då det finns köpsugna på maskinen så måste jag göra litet seriöst försök igen, men det blir i morgon.
har du fått igång din maskin?
Icke!
Den går på startspray men får inte upp bränsle till alla spridare. Öppnade luckan på pumpen och kunde konstatera otroligt mycket skit med tanke på allt renlighetssnack. Börjar misstänka att den inte går igång på det gamla bränslet. För den ryker och hjälper till lite lite ibland.



Kanske kan dra en slang ifrån en dunk till pumpen så du får färskt bränsle dit, då kanske den vill lite mer.....

Jag tvättade mina spridare i en ultraljuds tvätt, sedan gick de hur fint som helst.

Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i värmen??

macho  
#578486 Det var planen tyvärr går det långsamt då alla riktiga verktyg ligger hemma. Klarat mig rätt bra med Biltema stora blå. Bra tips med ultraljudstvätt.

Avatar Fallback

Re: Vad gör ni i värmen??

Avslutat-02  
#578487 De tips man har förmedlar man vidare, kanske kan fungera, man vet aldrig.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).