Öppna kategorin

Fakta eller aktivism

16 inlägg 3077 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Fakta eller aktivism

svampbob  
#578080 Ett inslag från gårdagens P1



Stor humor när forskaren försöker få de agendasättande reportrarna förstå vad som är fakta och vad som är ren aktivism.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Fakta eller aktivism

Avslutat-02  
#578101 1% fakta 99% aktivism.
:lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Fakta eller aktivism

Camaro1969  
#578121 Det är tom borttaget från sr.se...

Avatar Fallback

Re: Fakta eller aktivism

Avslutat-02  
#578122 Hur säger ungdomarna i dag?
I rest my Case? =))

Användarvisningsbild

Re: Fakta eller aktivism

dagaman  
#578147 Anna Wåhlin vid 1:46: Det är ju ingen tvekan, som ni säger, att människan gjort att jorden blivit varmare, ungefär 0.5-1 grad de senaste 70 åren beror på människan".

Och antagligen lite till då om man backar 100 år... så nog har vi satt en snöboll i rullning och ingen vet hur det kommer att sluta. Jag blir i alla fall bekymrad när jag tänker på det.

Avatar Fallback

Re: Fakta eller aktivism

Avslutat-02  
#578150 Inte jag, det ska mycket till innan jag lyssnat på domedags profetia.


Är som att lyssna på Greta, man blir förbannad sedan trött, och till sist så somnar man. Gör nått vettigt.

Avatar Fallback

Re: Fakta eller aktivism

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#578173 Det är för mycket folk på planeten.
Hälften vore mer än nog.
Max x eller y barn per familj under 100år kanske nån matematiker på forumet kunde räkna ut vad det blir leder till.

Användarvisningsbild

Re: Fakta eller aktivism

MrStraightpull  
#578224 @Orsa: Om varje par föder mindre än 2 barn så minskar befolkningen... Sedan finns det naturligtvis en massa brus, variation i relationer och tidskonstanter att ta hänsyn till men i grunden inte svårare än så

Avatar Fallback

Re: Fakta eller aktivism

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#578230 Då ska jag rösta på det i FN.
Max två dräktigheter per quinna.
Då kommer isarna att frodas och alla kan köra lite bil, å nån ko fisa ibland utan modeordet "skam".

Avatar Fallback

Re: Fakta eller aktivism

Msk  
#578238 Är det någon som har upplevt eller läst om ett klimatlarm som har inträffat någonsin? Jag vill på riktigt veta om någon någonsin haft rätt i sina beräkningar/ larmrapporter.

Användarvisningsbild

Re: Fakta eller aktivism

Torbjörn Johnsen  
#578243 Det finns tydliga fakta (mätvärden från SMHI) om att växtsäsongens har blivit avsevärt längre i hela landet under de senaste decennierna. P g a temperaturökning. Mer om det i tråden:
Längre växtsäsong – mer klimatkubik redan idag

Det har nog hittills varit gynnsamt för svenskt vidkommande, med ökad skogsproduktion som resultat. Om en sådan temperaturökning innebär minskad nederbörd under växtsäsongen kan det istället bli negativt med mer skador och lägre tillväxt.

Avatar Fallback

Re: Fakta eller aktivism

Avslutat-02  
#578251
Orsa skrev:Då ska jag rösta på det i FN.
Max två dräktigheter per quinna.
Då kommer isarna att frodas och alla kan köra lite bil, å nån ko fisa ibland utan modeordet "skam".



Va ska jag göra av mina två som blir över då?

Avatar Fallback

Re: Fakta eller aktivism

Relaskop  
#578253 Om inte man ser et klimat i ändring så är man inte mycket i skogen..

Avatar Fallback

Re: Fakta eller aktivism

Avslutat-02  
#578255 Är mycket i skogen men har inget större intresse av klimatet, så jag har inget jag kan direkt påstå blivit förändrat i min skog.

Det växer som tusan möjligen....

Avatar Fallback

Re: Fakta eller aktivism

Palakangas  
#578259
vinterrojarn skrev:Är mycket i skogen men har inget större intresse av klimatet, så jag har inget jag kan direkt påstå blivit förändrat i min skog.

Det växer som tusan möjligen....

Men allmän miljöförstöring då? Är det heller inget problem?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).