Motorsåg och handhållet

HUSQVARNA 42 300års jubileum

12 inlägg 2080 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

HUSQVARNA 42 300års jubileum

Petter A  
#577889 har kommit över en husqvarna 42 som topic lyder, jubileums modell dessutom :grin:

det roliga med mitt köp är att sågen är sprillans "ny", alltså den är inte ens fylld med varken olja eller bensin.
hade själv tänk använda sågen som vilken som helst, men står i valet och kvalet om det är kanske synd nu när den legat orörd under såpass många år..

nån som vet eventuellt värde på en sådan maskin? tänker att den kanske passar bättre i bokhyllan hos nån husqvarna fantast än att jag börjar grisa ner och repa upp den...

vad tycker ni mer erfarna?

Mvh Petter



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: HUSQVARNA 42 300års jubileum

Petter A  
#577890 vill tillägga att den är komplett med orange gummi fodral, bruksanvisning, 6 eller 7 kedjor och 2 svärd. och ett gäng filar :???:

   TS
Avatar Fallback

Re: HUSQVARNA 42 300års jubileum

Avslutat-02  
#577894 Vad gav du för den?

Användarvisningsbild

Re: HUSQVARNA 42 300års jubileum

Petter A  
#577901 Med risk för att gjort bort mig, 3000. Jämförde det men att köpa ny såg som är gjord med begränsad livslängd och tänkte att den här kan jag nog ha hela livet, 42 an är ju mindre trimmad så borde hålla bättre :) rätta mig om jag har fel

   TS
Avatar Fallback

Re: HUSQVARNA 42 300års jubileum

Avslutat-02  
#577903 En hva är en rejäl såg men bränsleslang kan bli ett problem att få fram i framtiden.

Användarvisningsbild

Re: HUSQVARNA 42 300års jubileum

Petter A  
#577905 Hittills är jag nöjd med det jag haft med HVA att göra, har en 3120 jag klyver stock med men blir ganska jobbigt att kvista..

Läst en del om dem och känner igen det problemet, och dem andra som talats om.

Tänker mer ifall det är synd att besudla en orörd jubileum modell som e från 80 talet lixom?
:!:

   TS
Avatar Fallback

Re: HUSQVARNA 42 300års jubileum

Avslutat-02  
#577931 Nä, grejer är gjorda för att använda.
Kör på.

Det jag menade var bara att man ska komma ihåg detta med delar är svåra att komma över till denna sågen.

Avatar Fallback

Re: HUSQVARNA 42 300års jubileum

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#577935 Skulle ställa den på hyllan.
Kedjorna går ju att använda

Avatar Fallback

Re: HUSQVARNA 42 300års jubileum

Avslutat-02  
#577936 Skulle aldrig ställa en såg för de pengarna på hyllan, den skulle få gå nästan varje dag.

Avatar Fallback

Re: HUSQVARNA 42 300års jubileum

Hema  
#577950 Lägg ut på tradera. 👍 Du får antagligen mer än 3000:- och du gör någon samlare glad. 👍

Användarvisningsbild

Re: HUSQVARNA 42 300års jubileum

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#578004 Prova tradera eller Chainsawcollectors.se.

Varför inte själv spara den?

Användarvisningsbild

Re: HUSQVARNA 42 300års jubileum

Petter A  
#578020 Är 23 år och känner inte att jag har ekonomi för att ha den på hyllan 🙃 och tror att det finns folk som skulle uppskatta den mer än jag gör

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).