Traktorer och processorer

Timmergrip för frontlyft

5 inlägg 2796 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Timmergrip för frontlyft

ric  
#577919 Jag stötte på en underbar liten timmergrip för små trädgårdstraktorer http://innovativetractorattachments.com/, se gärna på videon som visar att den är väldigt kraftfull fastän det är små traktorer.

Nu har jag letat efter något motsvarande för kompakttraktorer (jag har JD 4-serie med 3-punktslyft fram med A-ram och vikplog normalt) och jag känner att denna lilla grip skulle vara perfekt för att utöka användningsområdet för traktorn med att kunna flytta runt på timmer/ved/sten etc. både i skog och trädgård

Men jag hittar inget som direkt passar, det närmaste är väl Kellfris timmergrip för Euro-fäste, men då behöver jag antingen skaffa en adapter från A-ram till Euro eller 3-punkt till Euro, men då finner jag att det är svårt att hitta något annat än kategori 2. Jag skulle ju naturligtvis kunna köpa en A-ramsdel och svetsa på timmergripen, men det känns lite synd, då det förstör möjligheten att använda den på den större traktorn (som då har lastare med Euro-fäste).

Men jag tycker ändå att det blir lite onödigt stort och dyrt, så jag undrar om det är någon som känner till ett motsvarande alternativ till den länkade timmergripen.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Timmergrip för frontlyft

OliT  
#577926 Det är ingen vidare lösning egentligen, men jag ville bara flika in att jag har Trejons Multiforest-grip med Eurofäste som funkar helt okej. Cylindern sitter väl skyddad vilket andra verkar ha fuskat lite med. https://www.trejon.se/se/produkter/skog ... rgrip.html

Användarvisningsbild

Re: Timmergrip för frontlyft

ric  
#577930 Har du den på frontlyften? Vilken 3P till Euro adapter använder du?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Timmergrip för frontlyft

Bert1  
#578053 Det bygger fram en del om du behöver ha en mellandel
Passar kopplingspunkterna för övrigt så är väl enklast att sätta bussningar i hålen

Avatar Fallback

Re: Timmergrip för frontlyft

OliT  
#578231
ric skrev:Har du den på frontlyften? Vilken 3P till Euro adapter använder du?


Jag har den alltså på hjullastaren, så ingen adapter.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).