Motorsåg och handhållet

Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

45 inlägg 6407 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

anersimyra  
#575889 De där ramarna har förmodligen en liknande kosmetikalackning som på de flesta ATV maskiner, där saknas grundfärg och färgen flagnar i stort sett omgående och metallen börjar rosta.. :o

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

forest.  
#576540
vinterrojarn skrev:Nä ingen idé, om man inte orkar bry sig så rycker man på axlarna då också.......

Det är en sån strunt summa det handlar om egentligen, men man vinner mycket på att göra rätt emot kund....

Att Hva ens väljer att inte byta ut delen är i sig självklart, då det är återförsäljarna som gör detta jobb, men om en kund som nu har bytt märke så ska man väl göra allt man kan för att behålla den kunden.....

Om inte annat så är det som i föregående inlägg. Det ska vara kvalitet och en viss standard på den varan man köper.

Ingen köper en kina såg till samma pris som en hva, pga vissa anledningar.

Kort sagt dumheter detta.


alla de sågar de hade hemma i lag såg ut likt mitt ex.

   TS
Avatar Fallback

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

Avslutat-02  
#576543 Detta stöder bara min fundering......
Att Hva har haft en omgång med sämre finish på sina ramar.

Och då gått ut och sänkt priserna lite istället för att reklamera ramarna.
Inget större problem i sig, men gå då ut och tala om detta för den som frågar.

Användarvisningsbild

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

Camaro1969  
#576545
Blivande snickare skrev:Nja, lite dumt att jämföra bil och röjsåg. Antar att du inte tänker hoppa ut i skogen å våldta en ny v40 där?
Skor är inte heller helt rättvist, det är nånting du ska ha som skydd.

En spade är en rättvis jämförelse. Skulle du välja bort en spade med repa på bladet före än utan?
Du vet ju ändå hur den ser ut efter några resor i första bästa sepelhög..

Med det sagt så har jag full förståelse för TS fundering!


går alldeles utmärkt att jämföra med en bil, den kommer bli repig med tiden..

att jämföra med spaden så kan man ju jämföra med röjsågens klinga, om den varit repig.

Avatar Fallback

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

Avslutat-02  
#576547 Argumenten är ju olika men meningen den samma.

Att en vara ej håller den standarden som man är van vid eller blivit lovad är ej tillåtet.
Om man däremot går ut som t,ex återförsäljare och säger,,, ja den har en lack skada, men jag drar av på priset, tar du den ändå?

Ja säger kunden. Då är kunden medveten om dess skada, och tagit ett aktivt val att köpa varan i dessa verkliga skick.

Men om säljaren ej säger något fast att man noterat en skada eller defekt, så är det att bryta emot konsumentköplagen.
Och detta drabbade nu en privatperson.

Så ja fallet är solklart, gör om gör rätt.
Ge kunden något i kompensation.

Tänk va svårt det är....

Säljarjävlar....ingen heder ingen moral.
Bara dumheter.

Avatar Fallback

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

forest.  
#577485
vinterrojarn skrev:Argumenten är ju olika men meningen den samma.

Att en vara ej håller den standarden som man är van vid eller blivit lovad är ej tillåtet.
Om man däremot går ut som t,ex återförsäljare och säger,,, ja den har en lack skada, men jag drar av på priset, tar du den ändå?

Ja säger kunden. Då är kunden medveten om dess skada, och tagit ett aktivt val att köpa varan i dessa verkliga skick.

Men om säljaren ej säger något fast att man noterat en skada eller defekt, så är det att bryta emot konsumentköplagen.
Och detta drabbade nu en privatperson.

Så ja fallet är solklart, gör om gör rätt.
Ge kunden något i kompensation.

Tänk va svårt det är....

Säljarjävlar....ingen heder ingen moral.
Bara dumheter.

Garanti har gått igenon så kommer en ny del denna vecka så hoppas den är bättre :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

Avslutat-02  
#577486 :-bd ja det får vi hoppas... :-bd

Avatar Fallback

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

forest.  
#578605
vinterrojarn skrev::-bd ja det får vi hoppas... :-bd

Har hämtat den nya ramen, finns två lägen dubba hål i ramen för motor plattan vilket läge ska den vara skruvad i och vad har lägena för funktion?

   TS
Avatar Fallback

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

Avslutat-02  
#578607 Det är nog bäst att kolla på skissen men jag skulle tro att det är höjd lägen, gör olika inställningar.

Antingen för olika motorer, eller kroppsbyggnader........

Avatar Fallback

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

forest.  
#579148
vinterrojarn skrev:Det är nog bäst att kolla på skissen men jag skulle tro att det är höjd lägen, gör olika inställningar.

Antingen för olika motorer, eller kroppsbyggnader........


så motor plattan med motorkuddarna ska sitt hålen närmast ryggen eller i de längst ifrån?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

Erre  
#579162 Så här har jag det.

Användarvisningsbild

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

Erre  
#579164 Då går den alltid fritt från bågen även när motorkroppen vinklas

Avatar Fallback

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

forest.  
#579170
Erre skrev:Då går den alltid fritt från bågen även när motorkroppen vinklas

ok får bli så, blir intressant att prov hur denna typ av såg är att köra

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

Erre  
#579183 Det är väldigt ovant i början.
Så ge det några dagar så kommer du snart in i det.
Så får vi se om du blir lika frälst som mig. :smile:

Avatar Fallback

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

Nonkan  
#584457
forest. skrev:
vinterrojarn skrev::-bd ja det får vi hoppas... :-bd

Har hämtat den nya ramen, finns två lägen dubba hål i ramen för motor plattan vilket läge ska den vara skruvad i och vad har lägena för funktion?


Lite sent svar, men du ska inte skruva alls om det är ett garantiärende. Speciellt inte på en helt ny produkt som ska vara monterad, inspekterad och provkörd (MED skärutrustning). Åf får inte sälja en Husqvarnaprodukt med skärutrustningen omonterad, den ska vara körklar direkt vid leverans.

Den ska tillbaka till åf som sålt den. Har de inte tid/lust får de inte hänvisa dig till annan åf utan vidare. Däremot kan de be annan åf om hjälp med reparationen, men all kundkontakt i garantiärenden ska hanteras av den återförsäljare som sålt maskinen. Försöker de hänvisa vidare så är det fel, det är alltid säljaren som är ansvarig mot sin egen kund. Alla åf är fristående från varandra.

Sen är det ju såklart jobbigt och kostar tid/pengar att hantera reklamationer, därav anledningen att vissa näthandlare försöker undkomma problemet.

Angående själva felet skulle jag bedöma det som definitiv reklamation om vi hade fått den till oss från leverantör i det skicket.. Borde inte lämnat lagret från första början. Borde inte heller lämnat åf i andra ledet, så det är uu dubbelfel.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).