Skogsvagn (Huggarvagnar)

Rotator som läcker

4 inlägg 2209 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Rotator som läcker

mikols  
#577357 Hej,
Har en gammal Källefall 7,5t där rotatorn läcker ganska rejält. Det jag undrar är ska man få den fixad eller är det bättre och köpa nytt?

Jag tycker inte att jag varit supernöjd med den då den är ganska svag (kanske för att läckan funnits i mindre form under en längre tid).

Såg även att det fanns bromsade länkar att hänga rotatorn i om man köper ny, är det någon som har några synpunkter på om det är något att satsa på? Om ja enkel eller dubbelbromsad?

Tacksam för input.

/Micke



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Rotator som läcker

hemhuggare  
#577385 Köp en ny och en enkelledad broms det kan vara bra att ha obromsat i kranens längdriktning när du ska kasta ut gripen och ta den sista stocken för som du väl redan vet så är ju kranen alltid 20 cm för kort oavsett längd 😀

Avatar Fallback

Re: Rotator som läcker

Sture Andersson  
#577421
mikols skrev:Hej,
Har en gammal Källefall 7,5t där rotatorn läcker ganska rejält. Det jag undrar är ska man få den fixad eller är det bättre och köpa nytt?

Jag tycker inte att jag varit supernöjd med den då den är ganska svag (kanske för att läckan funnits i mindre form under en längre tid).

Såg även att det fanns bromsade länkar att hänga rotatorn i om man köper ny, är det någon som har några synpunkter på om det är något att satsa på? Om ja enkel eller dubbelbromsad?

Tacksam för input.

/Micke

Renovera min för ett tag sen har en patukran ,det var inga problem ,satsen kosta 600.

Avatar Fallback

Re: Rotator som läcker

valtra mega  
#577426 Köper du ny så köp dubbelbroms går att ställa hur mycket det bromsar går ju att montera bromslänken fast du inte köper ny rotor också

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).