Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Järnhäst ,Goliat-variant?

5 inlägg 4521 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Järnhäst ,Goliat-variant?

barka  
#577274 Jag köpte en liten skogsmaskin nyss, snarlik järnhästen (har haft två Järnhästar tidigare). Den nyköpta annonserades som en Goliat, "hydraulstyrd". Just nu finns en Goliat på Blocket, men den liknar inte min.
Den jag köpte ser för mitt öga ut att vara hydrauldriven. Motorn är en 8 hk Honda.
Någon som vet mer om Goliat och varianter av konstruktionen?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Järnhäst ,Goliat-variant?

Torbjörn Johnsen  
#580165 Det finns lite skrivet om Goliat tidigare. Bl a i den här tråden: Goliat skogsmaskin

Användarvisningsbild

Re: Järnhäst ,Goliat-variant?

barka  
#580194 Tack för tipset. Jag hade sett/läst den tråden tidigare. Min "nya" Goliat, skiljer sig mycket från de jag sett tidigare. Hydrauldriven med Honda G240 som driver pumpen. Jag har just köpt en Honda GX270 som utbytesmotor, -om G240 skulle svikta. Jag tycker den här maskinen är klart bättre än de Järnhästar jag haft. Till halva priset.

   TS
Avatar Fallback

Re: Järnhäst ,Goliat-variant?

JOLOF  
#580212 BILDER!!!!!! 🤗 ^:)^

Användarvisningsbild

Re: Järnhäst ,Goliat-variant?

Gulrot  
#585058
$matches[2]
barka skrev:Tack för tipset. Jag hade sett/läst den tråden tidigare. Min "nya" Goliat, skiljer sig mycket från de jag sett tidigare. Hydrauldriven med Honda G240 som driver pumpen. Jag har just köpt en Honda GX270 som utbytesmotor, -om G240 skulle svikta. Jag tycker den här maskinen är klart bättre än de Järnhästar jag haft. Till halva priset.



Har fikset opp en slik.Sender deleliste og noen bilder.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).