Motorsåg och handhållet

Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

45 inlägg 6449 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

Avslutat-02  
#574824 8700 kr exklusive moms?

Hva tar på sin hemsida 11.300 kr.... Inkl moms.
9040 kr exklusive moms.

Det kanske är så att de säljs ut billigare på grund av lite skönhetsfel, det händer men då får inte kunden reklamation för kosmetiska skador utan ett lägre pris..

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

forest.  
#574825
vinterrojarn skrev:Hmm, något är inte helt rätt här....

Det är ju bar för återförsäljaren att hävda fraktskada så får han en kredit faktura på Hva.... :-bd

Eller har han inte talat med Hva ens, för att denne inte riktigt bryr sig.....

Ring själv och hör om maskinerna ska se ut på detta sätt... Be sedan att få en ersättningsdel.


Husqvarnas svar till mig blev att de inte har något med garanti och reklamation att göra utan det är upp till var och en återförsäljare att bedöma vad som går på garanti eller ska reklameras så det är nog bara att ge sig nu tyvärr eller idé?

   TS
Avatar Fallback

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

Avslutat-02  
#574827 Byt återförsäljare.
Oseriös firma.

Kunde jag hjälpa så skulle jag, men det blir sånt liv när jag lägger mig i Hvas dåliga attityd emot kunder.

Har inget emot att stångas för kunders räkning, men det är inte mitt märke.

Jag ska fundera lite ......

Avatar Fallback

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

Avslutat-02  
#574830 Som jag förstått det så är det alltså 510363601 du ska ha.
Ryggplattan som hela maskinen sitter i?

Sidan två i sprängskissen..
Jag provade att beställa en, men fick avslag. Det går att ringa in en beställning, men det kostar 100kr extra.

De blev inge glada på mig när jag ringde det kan jag tala om, jag skällde väl ut säljchefen som vanligt. :d :lol:
Iallafall så bottnade det i detta, byt återförsäljare och hör dig för om den tar sig an detta, annars så får du leva med en Hva klass 3.

Mvh Andreas

Användarvisningsbild

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

Grålle52  
#574934
vinterrojarn skrev:8700 kr exklusive moms?

Hva tar på sin hemsida 11.300 kr.... Inkl moms.
9040 kr exklusive moms.

Det kanske är så att de säljs ut billigare på grund av lite skönhetsfel, det händer men då får inte kunden reklamation för kosmetiska skador utan ett lägre pris..



8700 ink moms går de på

Avatar Fallback

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

Avslutat-02  
#574936 Då får jag bara mer och mer illa känsla över detta, skulle tro att de är många små fel på lack,och annat som man då får räkna med.

Konstigt att man ger olika prisnivåer annars.

En återförsäljare tar inte mindre om inte rabatten på dessa har ökat.

Någonting luktar illa av detta....

Avatar Fallback

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

Blivande snickare  
#574939 Nu är jag också lite prylbög å vill ha fina grejer i fint skick. Men, är det här verkligen nånting som stör annat än nu när den är sprillans?

@Erre kanske kan knäppa en bild på hur hans ser ut nu efter några år i hård användning som jämförelse :)

Avatar Fallback

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

Avslutat-02  
#574944 Det tror jag inte att det är, men det är lite sånt man inte vet...

Kan ju vara sämre kvalitet på grund av felaktig behandling under lacken.

Oavsett så ska en maskin levereras i fint skick.

Du köper inte en bil och lacken bak och fram skiljer i färg eller hur? Eller köper ett par skor där den ena har en skada, fast den är ny?

Princip sak, rätt ska vara rätt.

Avatar Fallback

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

Blivande snickare  
#574946 Nja, lite dumt att jämföra bil och röjsåg. Antar att du inte tänker hoppa ut i skogen å våldta en ny v40 där?
Skor är inte heller helt rättvist, det är nånting du ska ha som skydd.

En spade är en rättvis jämförelse. Skulle du välja bort en spade med repa på bladet före än utan?
Du vet ju ändå hur den ser ut efter några resor i första bästa sepelhög..

Med det sagt så har jag full förståelse för TS fundering!

Avatar Fallback

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

Avslutat-02  
#574947 Jo jag väljer bort allt som inte är i topp skick oavsett vara. Det är inget fel på mina jämförelser, men okej.

Jag köper om en vara är skadad, och jag ska inte vara snäll med den, men då ska priset vara lägre, för varan är ej i sitt fulla skick.

Avatar Fallback

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

Avslutat-02  
#574950 Samma sak med att jämföra med en äldre och använd maskin, den är ej ny. Utan man har burit den i fält och själv orsakat dess skavanker. Det har ej TS gjort.

Då kan man bara visa hur den SKULLE kunna se ut, inte hur den blir, för det vet man ej.

Om nu det finns en underliggande skada, så kan det orsaka rost eller ännu värre vara en spricka i materialet. För utom detta verkar folk ha glömt bort sin reklamationsrätt.
Du kan utan problem reklamera i 3 år.
Vad är billigast att ge kunden en ny del och kunden kommer tillbaka eller bete sig illa och dra ut på allt och kunden ej kommer åter, där med tappa försäljning?

Tusan det är en del för några hundra, lägg ner och ge han en ny, skillnad om han ville ha en ny såg och pengar för besväret.

Avatar Fallback

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

forest.  
#575722
vinterrojarn skrev:Samma sak med att jämföra med en äldre och använd maskin, den är ej ny. Utan man har burit den i fält och själv orsakat dess skavanker. Det har ej TS gjort.

Då kan man bara visa hur den SKULLE kunna se ut, inte hur den blir, för det vet man ej.

Om nu det finns en underliggande skada, så kan det orsaka rost eller ännu värre vara en spricka i materialet. För utom detta verkar folk ha glömt bort sin reklamationsrätt.
Du kan utan problem reklamera i 3 år.
Vad är billigast att ge kunden en ny del och kunden kommer tillbaka eller bete sig illa och dra ut på allt och kunden ej kommer åter, där med tappa försäljning?

Tusan det är en del för några hundra, lägg ner och ge han en ny, skillnad om han ville ha en ny såg och pengar för besväret.



Säljaren har inte fått tillbaks delen ännu men de skulle skicka den vidare till husqvarna att titta på så det blir nog inte mycket mer hjälp där, frågade husqvarna direkt och de hänvisade reklamation och garantier till de som sålt varan.

   TS
Avatar Fallback

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

Avslutat-02  
#575730 Ja men hur svårt ska detta vara?

En maskin oavsett slag, säljs ju med en viss standard eller hur?

De som köper husqvarna köper pga att de tycker om standarden och kvaliteten.
Men om man ska köpa en såg för dessa pengar så tycker då jag att en viss standard och kvalitet ska ingå.

Att vissa godkänner dålig finish är bara för synd, för det är att godkänna en undermålig kvalité produkt.

Kräv era rättigheter och lyssna på era skyldigheter.

Avatar Fallback

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

forest.  
#575736
vinterrojarn skrev:Ja men hur svårt ska detta vara?

En maskin oavsett slag, säljs ju med en viss standard eller hur?

De som köper husqvarna köper pga att de tycker om standarden och kvaliteten.
Men om man ska köpa en såg för dessa pengar så tycker då jag att en viss standard och kvalitet ska ingå.

Att vissa godkänner dålig finish är bara för synd, för det är att godkänna en undermålig kvalité produkt.

Kräv era rättigheter och lyssna på era skyldigheter.


Ja jättesvårt tydligen!, är första gången jag köper husqvarna så ingen erfarenhet.
Får kanske gå ute här med vad butiken heter så kanske det löser sig snabbt :grin:
Senast redigerad av forest. fre 12 jul 2019, 16:24, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Dålig finish på ny Husqvarna 535fbx

Avslutat-02  
#575756 Nä ingen idé, om man inte orkar bry sig så rycker man på axlarna då också.......

Det är en sån strunt summa det handlar om egentligen, men man vinner mycket på att göra rätt emot kund....

Att Hva ens väljer att inte byta ut delen är i sig självklart, då det är återförsäljarna som gör detta jobb, men om en kund som nu har bytt märke så ska man väl göra allt man kan för att behålla den kunden.....

Om inte annat så är det som i föregående inlägg. Det ska vara kvalitet och en viss standard på den varan man köper.

Ingen köper en kina såg till samma pris som en hva, pga vissa anledningar.

Kort sagt dumheter detta.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).