Gallring

Vad är rimligt att ta i pris på gallring

9 inlägg 5003 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vad är rimligt att ta i pris på gallring

7hskog  
#575641 Hej jag slänger ut denna fråga om vad ni anser är rimligt att ta för manuell gallring i timmen per hektar? \:d/ \:d/



   TS
Malwa
Avatar Fallback

Re: Vad är rimligt att ta i pris på gallring

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#575642 Är väl bara att räkna ut på vilken lön du vill ha, samt sågar, bränsle, skyddsutrustning, bil m.m

Avatar Fallback

Re: Vad är rimligt att ta i pris på gallring

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#575655 Per hektar? Tänker du gallra ur 20 eller 100 m3 per hektar?

Användarvisningsbild

Re: Vad är rimligt att ta i pris på gallring

7hskog  
#575657 20

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad är rimligt att ta i pris på gallring

Vilsten  
#575662 Di måste bestämma hur mycket du behöver få in per arbetad timme för att ha råd att betala mat, hyra etc. Lägg sedan på egen avgifter och kostnader du har för att hugga och plussa på momsen.

Oavsett hur du räknar så kommer du att bli dyrare än en skördade.

Användarvisningsbild

Re: Vad är rimligt att ta i pris på gallring

7hskog  
#575664 Jo jag vet att det blir dyrare än skördare men fått en del förfrågningar på manuellt gallra

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad är rimligt att ta i pris på gallring

Avslutat-02  
#575665 Runda siffror på 320-400 kr i timmen, beroende på hur hög lön du vill plocka ut.

Användarvisningsbild

Re: Vad är rimligt att ta i pris på gallring

Per Speleman  
#575670 Utgå från virkesvärdet och räkna mot vad du tror kan vara en rimlig prestation i timmen . Visa skogsägaren din ekvation och fråga om denne kan acceptera det .

Användarvisningsbild

Re: Vad är rimligt att ta i pris på gallring

svampbob  
#575673 Se till att du inte lämnar några glädjekalkyler. Ska du även skota ut virket?

Jag får då och då frågor om att ta på mig gallringar med min Vimek grupp men har hittills alltid tackat nej. Jag är rädd för att både jag och kunden blir fattiga på jobbet. Dyker ett lämpligt och litet objekt upp kan jag överväga att ta på mig det.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).