Verkstan

verktygsvagn

35 inlĂ€gg 13975 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

Re: verktygsvagn

Bax  
#575379 Som om jag inte hade nog med grejor i verkstan.... 🙃

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: verktygsvagn

Avslutat-02  
#575384 Finns alltid plats för mer... Sen om man fÄr in nÄ vettigt det vette tusan...

AnvÀndarvisningsbild

Re: verktygsvagn

Camaro1969  
#575385
Bax skrev:MÀh, vad precis, jag stod och glodde och provöppnade lite lÄdor pÄ en TengToolsvagn pÄ Karl Hedin i Sveg idag.
JÀklar vad med grejor dÀr fanns i den.

Men jag tĂ€nkte aldrig pĂ„ att kolla priset dĂ„ jag inte har nĂ„gon tanke pĂ„ att köpa en just nu 😱



undrar vilken modell du kikade pÄ...

finns vÀl med 1000-1200 delar dom dÀr...

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: verktygsvagn

Bax  
#575386 Jaadu....sÀg det, tÀnkte inte sÄ noga pÄ det, stod bara och fördrev lite tid dÄ det var kö till kassan.....

AnvÀndarvisningsbild

Re: verktygsvagn

Slurfi  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#575419
LĂ„d selfie

Köpte en sÄn hÀr frÄn DUAB för ca 8 Är sedan.
Tomvikt 330kg. Att köpa en tom lÄda passade mig perfekt iom att jag hade verktyg sen tidigare och
att jag planerade att köpa till fler alltefter, jag har testat i praktiken att jobba med fÀrdigfyllda
lÄdor och har varje gÄng kommit till samma insikt nÀmligen att det passar inte mig.

AnvÀndarvisningsbild

Re: verktygsvagn

Erre  
#575422 Enda fördelen med att köpa vagn med alla verktyg Àr att allt har sin plats. Man ser lÀtt var allt Àr och om nÄgot felar.
Men för en annan sĂ„ köper man ju bara pĂ„ sig en dubbel uppsĂ€ttning av allt. Å det Ă€r det inte vĂ€rt.
Ska man börja frÄn noll sÄ Àr det en annan sak.

Avatar Fallback

Re: verktygsvagn

enbhen  
#575443 Tengtools Àr bra grejer, har vi pÄ mitt nuvarande jobb och fanns pÄ mitt gamla.

Avatar Fallback

Re: verktygsvagn

Robertberg  
#575445 Vi har ett skÄp frÄn Ampro, kan inte klaga pÄ kvalitén. Skruvar inte sÄ mycket heller iofs..

En nackdel med ett sÄnt skÄp Àr ocksÄ att det redan Àr fullt. Kompletterar du med en tÄng till eller en skruvmejsel sÄ fÄr den inte plats pÄ nÄgot vettigt sÀtt.
Om man inte slÀnger ut plastilÀggen, det kÀnns ju synd men kanske Àr det man ska göra..?

Avatar Fallback

Re: verktygsvagn

Ent  
#575517 Jag köpte Classes tomskÄp pÄ kampanj för nÄgra Är sen, tror det motsvarar detta fast i grönt https://m.clasohlson.com/se/Verktygssk% ... r407818001

Köpte Àven det tillhörande överskÄpet. Det Àr vÀldigt gedigna byggen tycker jag. Jag skruvade dock fast skÄpet pÄ en plywood som Àr lÀngre och bredare Àn sjÀlva skÄpet, och sÄ satte jag större hjul i plywoodskivan. DÄ vÄgar man flytta det Àven om det Àr lite ojÀmnt underlag. VÀrt att kolla pÄ om man redan Àr nedlusad med verktyg.

Avatar Fallback

Re: verktygsvagn

Martin_N  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#575921 Var ocksÄ inne pÄ att köpa en verktygsvagn men insÄg att det blir alltför stationÀrt sÄ jag köpte en Renault Kangoo istÀllet för ungefÀr samma pengar. Driftkostnaden blir vÀl högre men rÀtt skönt att ha med sig allt nÀr nÄgot gÄr sönder i fÀlt.

AnvÀndarvisningsbild

Re: verktygsvagn

Camaro1969  
#576114
Slurfi skrev:
1562785306_295958_10150359581074065_1805991449_n.jpg

Köpte en sÄn hÀr frÄn DUAB för ca 8 Är sedan.
Tomvikt 330kg. Att köpa en tom lÄda passade mig perfekt iom att jag hade verktyg sen tidigare och
att jag planerade att köpa till fler alltefter, jag har testat i praktiken att jobba med fÀrdigfyllda
lÄdor och har varje gÄng kommit till samma insikt nÀmligen att det passar inte mig.



va liten du Àr slurfi =)

jag har nog alla verktyg jag med... men vill ha allt pÄ en plats till, sÀrskilt nÀr garaget Àr rÀtt stort..
dÄ fÄr det bli en uppsÀttning vid bÀnken, och en i en rullbar vagn tÀnkte jag.


va och klÀmde pÄ ampros hos swedol, kÀndes ju rÀtt okej, och som jag förstod det var det nÄgra tomma lÄdor som man kan fylla efter eget behag..

men det lutar ÀndÄ Ät tengtools, dÄ deras verkar mer prisvÀrd..

fÄr hem och snickra sÄ jag blir klar nÄn gÄng=)

   TS
Avatar Fallback

Re: verktygsvagn

Brorsan  
#576158 KÀnde grundaren av Tengtools (Henri Tengvall), han byggde upp företaget pÄ att ha bÀttre kvalitet Àn Kamasa men till lÀgre kostnad.
Jag tror att det Àr sÄ fortfarande men vet inte dÄ jag inte har nÄgra tengtoolsverktyg sjÀlv.
Jag fÄr vÀl köpa nÄgra och prova.

AnvÀndarvisningsbild

Re: verktygsvagn

Camaro1969  
#576160
Brorsan skrev:KÀnde grundaren av Tengtools (Henri Tengvall), han byggde upp företaget pÄ att ha bÀttre kvalitet Àn Kamasa men till lÀgre kostnad.
Jag tror att det Àr sÄ fortfarande men vet inte dÄ jag inte har nÄgra tengtoolsverktyg sjÀlv.
Jag fÄr vÀl köpa nÄgra och prova.


det lÄter ju bra!

tvÀrtom mot bacho dÄ ungefÀr =)

   TS
Avatar Fallback

Re: verktygsvagn

Tralsmo  
#576191 Tengtools À mycket bra kvalité, kamasa À nog likvÀrdigt. LÀngesen ja köpte kamasa men nog ser det fortfarande ut som samma bra kvalité.
Inget av dessa gÄr att jÀmföra me ampro, men ampro À bra om man jÀmför me va det kostar.

Ja prioriterar ordningen pÄ verktyg. Backos verktyg À bra men lÄdorna kass.
LÄdor À lika viktigt som verktygen. Ja köper inga skÄp, ja köper lÄdor.

I verkstan hÀnger de pÄ tavlan , allt har sin plats.

I bilen À det lÄdor som gÀller, kompletta , tex ringnycklar, skruvmejsel, hylsor, special Ä allt va det nu kan va.

Problemet med mobila verktyg À oftast lÄdor Ä etui. Riktig chitkvalite Àven pÄ kvaliteysverktyg.
Bach o À inget föredöme.

Hittar ja nÄn bra lÄda eller etui sÄ köper ja de. Verktyg À billigt om man ser till va man fÄr gjort om man bara hittar dom.

Avatar Fallback

Re: verktygsvagn

Ent  
#576226 Ett fynd om man inte behöver verktyg. Cocraft, sÄnt jag har:
https://www.blocket.se/vi/86275809.htm

Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).