Skogsröjning

Pris röjningar?

34 inlägg 22218 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Pris röjningar?

forest.  
#533392 Någon här på forumet som kan svara på ca. pris man bör ta för olika röjningar?
1:a röjning
2:a röjning
Underröjning inför gallring slutavv.
är mellan norrland



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Pris röjningar?

hfab  
#533428 Från 340kr/tim

Avatar Fallback

Re: Pris röjningar?

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#533457 Jag gav nyss 380 kr till en väldigt effektiv, hel och ren svensk i Svealand. Tycker det är prisvärt sett till prestationen.

Avatar Fallback

Re: Pris röjningar?

Vilsten  
#533469 Varför olika pris för olika typer av röjningar? Ta ett timpris rakt av

Avatar Fallback

Re: Pris röjningar?

OlleOhlsson  
#533564 Timpris 340-360kr/Tim.
Ska du sätta ha pris beror det på flera faktorer. Stamantal, medelhöjd, GYL samt avstånd från kojplatser till objektet..

Oftast är röjningarna för sent gjorda och det fördyrar avsevärt.. allt emellan 1500-10 000kr/ha i ungskog och 950- 3600 kr/ha i underväxt.

Användarvisningsbild

Re: Pris röjningar?

Stavve  
#559468 Den vi anlitar tar 375SEK/timme ex moms, ingen skillnad om det är ungskog/förröjning. Både kunnig, noggrann och effektiv så anser det värt det.

Avatar Fallback

Re: Pris röjningar?

forest.  
#570613
Stavve skrev:Den vi anlitar tar 375SEK/timme ex moms, ingen skillnad om det är ungskog/förröjning. Både kunnig, noggrann och effektiv så anser det värt det.



Så ingen som röjer med fast ha. pris?

   TS
Avatar Fallback

Re: Pris röjningar?

Avslutat-02  
#570629 Jo då, när kunden vill ha det.

Men erbjuder det inte direkt, då jag måste ta tak och kunden hoppas på billigt, rätt lätt att missförstå varandra...

Behöver ha mera information för att kunna ge prisbilder.

Men ca 3000 kr -6000 kr för första röjning.
2500 kr - 5000 kr för andra.

Under röjning är svårare, 900 kr - 4500 kr.

Alla priser är exklusive moms.

Avatar Fallback

Re: Pris röjningar?

utgård  
#570728 Jag röjer både på timme 355 kr plus moms och fast pris, ligger då på ca 3000 kr ha.

Avatar Fallback

Re: Pris röjningar?

Avslutat-02  
#570736
utgård skrev:Jag röjer både på timme 355 kr plus moms och fast pris, ligger då på ca 3000 kr ha.


Ja vid normal röjning va?

Och sedan vart efter timmarna ökar beroende på hur mycket jobb och marken ser ut, så ökar priset.. är väl ungefär så man kan se det...

Avatar Fallback

Re: Pris röjningar?

forest.  
#575110
vinterrojarn skrev:
utgård skrev:Jag röjer både på timme 355 kr plus moms och fast pris, ligger då på ca 3000 kr ha.


Ja vid normal röjning va?

Och sedan vart efter timmarna ökar beroende på hur mycket jobb och marken ser ut, så ökar priset.. är väl ungefär så man kan se det...



330kr/tim förröjing innan gallring är för högt då?

   TS
Avatar Fallback

Re: Pris röjningar?

Avslutat-02  
#575115 Det beror på alla fasta och rörliga kostnader man har.

Men 330 kr / timmen är inte dyrt.
Ingen fara med 355 kr i timmen heller....

Det är ju kunden som avgör i slutet, begär man 400 kr i timmen men kunden säger, 350 kr. Ja då får man räkna eller säga nej.

Avatar Fallback

Re: Pris röjningar?

Tralsmo  
#575121 Sista röjningen ja betalade för gav ja 420 kr i timmen för ( ihöstas), ä helt nöjd me de me tanke på tidsåtgång och resultat.
330 spänn i timmen ä ju löjligt, om det ä ett bra utfört jobb. Vem kör för såna priser?
Inte ja iallafall, om ja nu skulle röja åt andra vill säga. Kommer inte å inträffa.

Avatar Fallback

Re: Pris röjningar?

Avslutat-02  
#575122 Nä det är möjligt men så ser tyvärr en hel del röjfirmors verklighet ut.

Det är inte helt omöjligt att priserna går upp, men man ska komma ihåg att bolagen de är sist att höja, de vill ha billig arbetskraft.
Senast redigerad av Avslutat-02 tis 09 jul 2019, 18:56, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Pris röjningar?

Tralsmo  
#575125 Dom ja anlitar röjer ochså åt bolag och dom gav ultimatum . Detta pris eller slutar vi, å dom fick fortsätta.
Dom hadde konkurrens på lägre priser men fick alla fall fortsätta.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).