Öppna kategorin

Maskinträff i Rämmen 2019

14 inlägg 2607 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Maskinträff i Rämmen 2019

Samlarn  
#575078 Nu är det dags för vår lilla träff här i Östra Värmland, norr om Lesjöfors i den underbara byn Rämmen.
Det blir gamla traktorer, maskiner och förhoppningsvis motorsågar om backman har möjlighet att komma ner.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Maskinträff i Rämmen 2019

Samlarn  
#575103 Dags att starta upp lite inför helgen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Maskinträff i Rämmen 2019

Samlarn  
#575582 Mer på gång :-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: Maskinträff i Rämmen 2019

Fredrik Reuter  
#575881 Maskinträff!

Avatar Fallback

Re: Maskinträff i Rämmen 2019

Värmlänning  
#575890
Fredrik Reuter skrev:Maskinträff!

Traktor Power - Party i surhålen?

Användarvisningsbild

Re: Maskinträff i Rämmen 2019

Samlarn  
#575918 Tackar för titten @Fredrik Reuter, hoppas det fanns något trevligt att se och tusen tack till @backman för att du än en gång kom med dina fantastiska sågar.

   TS
Avatar Fallback

Re: Maskinträff i Rämmen 2019

Värmlänning  
#575920
Samlarn skrev:Tackar för titten @Fredrik Reuter, hoppas det fanns något trevligt att se och tusen tack till @backman för att du än en gång kom med dina fantastiska sågar.

Upp med bilder! Det hade varit häftigt att vara där.

Användarvisningsbild

Re: Maskinträff i Rämmen 2019

Samlarn  
#575925 Dålig att ta kort :roll: men några har jag.
Vi fick besök från Dusseldorf som av en händelse passerade idag på väg hem från Nordkap med varsin Deutz.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Maskinträff i Rämmen 2019

Fredrik Reuter  
#575995 Nu var jag bara där en snabbis så det blev inte så mycket fotat. Tyvärr så missade jag Backman. Hade båda döttrarna med och när den ena hade glömt inhalatorn i bilen blev resten historia så allt hann jag inte med.

Många intressanta maskiner och hemmabyggen definitivt och även om surhålet hade torkat avsevärt så var det mycket publik så fort någon åkte ner med en maskin.

Bra jobbat @samlarn och alla andra i föreningen!


Användarvisningsbild

Re: Maskinträff i Rämmen 2019

Fredrik Reuter  
#576000 Om jag inte var helt fel ute så fanns det också en hemmabyggd Rębak vedmaskin på träffen. Fick tyvärr inga bilder på denna men skulle enligt utsago vara modifierad med kvistkniv innan huggen.

I tråden Snabbaste vedmaskinen? kan du läsa mer om vedmaskinen.

Användarvisningsbild

Re: Maskinträff i Rämmen 2019

Samlarn  
#576061
Fredrik Reuter skrev:Nu var jag bara där en snabbis så det blev inte så mycket fotat. Tyvärr så missade jag Backman. Hade båda döttrarna med och när den ena hade glömt inhalatorn i bilen blev resten historia så allt hann jag inte med.

Många intressanta maskiner och hemmabyggen definitivt och även om surhålet hade torkat avsevärt så var det mycket publik så fort någon åkte ner med en maskin.

Bra jobbat samlarn och alla andra i föreningen!



Tycker mig kunna se en tjock, vit medelålders man så nog är det mig du fick på bild =)) .

   TS
Avatar Fallback

Re: Maskinträff i Rämmen 2019

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#576075 När var detta ?

Användarvisningsbild

Re: Maskinträff i Rämmen 2019

Samlarn  
#576078 Nu i lördags 13/7. Det va 5-6 andra evenemang med motorfordon i men vi kör andra lördagen i Juli så det blir det dä blir.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Maskinträff i Rämmen 2019

Samlarn  
#576310 Lokaltidningen uppmärksammar oss.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).