vinterrojarn skrev:Hmm, något är inte helt rätt här....
Det är ju bar för återförsäljaren att hävda fraktskada så får han en kredit faktura på Hva....
Eller har han inte talat med Hva ens, för att denne inte riktigt bryr sig.....
Ring själv och hör om maskinerna ska se ut på detta sätt... Be sedan att få en ersättningsdel.
vinterrojarn skrev:8700 kr exklusive moms?
Hva tar på sin hemsida 11.300 kr.... Inkl moms.
9040 kr exklusive moms.
Det kanske är så att de säljs ut billigare på grund av lite skönhetsfel, det händer men då får inte kunden reklamation för kosmetiska skador utan ett lägre pris..
vinterrojarn skrev:Samma sak med att jämföra med en äldre och använd maskin, den är ej ny. Utan man har burit den i fält och själv orsakat dess skavanker. Det har ej TS gjort.
Då kan man bara visa hur den SKULLE kunna se ut, inte hur den blir, för det vet man ej.
Om nu det finns en underliggande skada, så kan det orsaka rost eller ännu värre vara en spricka i materialet. För utom detta verkar folk ha glömt bort sin reklamationsrätt.
Du kan utan problem reklamera i 3 år.
Vad är billigast att ge kunden en ny del och kunden kommer tillbaka eller bete sig illa och dra ut på allt och kunden ej kommer åter, där med tappa försäljning?
Tusan det är en del för några hundra, lägg ner och ge han en ny, skillnad om han ville ha en ny såg och pengar för besväret.
vinterrojarn skrev:Ja men hur svårt ska detta vara?
En maskin oavsett slag, säljs ju med en viss standard eller hur?
De som köper husqvarna köper pga att de tycker om standarden och kvaliteten.
Men om man ska köpa en såg för dessa pengar så tycker då jag att en viss standard och kvalitet ska ingå.
Att vissa godkänner dålig finish är bara för synd, för det är att godkänna en undermålig kvalité produkt.
Kräv era rättigheter och lyssna på era skyldigheter.